یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با تصويب مجلس، دولت موظف به تشکيل کارگروهی برای برآورد خسارات کودتای ۲۸ مرداد شد

ايسنا ـ نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (يکشنبه) مجلس در جريان رسيدگی به طرح پيگيری حقوقی – سياسی نقش و دخالت آمريکا و انگليس در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ عليه دولت ملی ايران، دولت را موظف به تشکيل کارگروهی برای برآورد خسارات اين کودتا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به موجب ماده يک اين طرح با توجه به افشا و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا مبنی بر دخالت دولت‌های آمريکا و انگليس در طراحی و اجرای کودتای ۲۸ مرداد عليه کشور ايران و نقض حاکميت ملی و ورود خسارات سنگين مادی و معنوی به کشور، دولت جمهوری اسلامی ايران موظف است که کارگروهی را به منظور برآورد خسارات مادی و معنوی وارده به ملت ايران فورا تشکيل دهد و هر سه ماه يک بار گزارش اقدامات اين کارگروه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

به موجب اين مصوبه، اعضای کارگروه پيگيری جبران خسارات کودتای ۲۸ مرداد عبارتند از: ۱-وزير امور خارجه (رييس کارگروه)، ۲-دادستان کل کشور، ۳- وزير اطلاعات، ۴- نماينده تام‌الاختيار فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۵- وزير امور اقتصادی و دارايی، ۶- رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، ۷- رييس کميسيون قضايی و حقوقی مجلس، ۸- رييس کميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس.

براين اساس طبق تبصره اين ماده، کارگروه موظف است راهکارهای پيگيری خسارت‌های مادی و معنوی را به مجلس ارائه دهد.

نمايندگان مجلس با ۱۴۴ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماينده حاضر، اين ماده را به تصويب رساندند.

در ادامه نيز نمايندگان در ماده ۲ اين طرح دولت را موظف کردند پس از برآورد خسارات نسبت به پيگيری و احقاق حقوق ملت ايران از طريق مجامع و نهادهای ذی‌ربط داخلی و بين‌المللی اقدام کند.

اين ماده نيز با ۱۵۱ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به تصويب مجلس رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016