دوشنبه 11 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرپرست جديد دانشگاه علامه طباطبايی: برنامه‌ام حاکم کردن جو آرامش و دوستی است

ايسنا ـ سرپرست جديد دانشگاه علامه طباطبايی حاکم کردن جو آرامش و دوستی بيشتر ميان اعضای هيات علمی و دانشجويان را يکی از برنامه‌های خود برای اداره دانشگاه علامه طباطبايی عنوان کرد.

دکتر حسين سليمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه برنامه‌ام ارتقای سطح کيفی دانشگاه است، گفت: هر چند که دانشگاه در دوره‌های گذشته نيز رشد خوبی داشته، اما بايد ارتقای بيشتری پيدا کند تا تبديل به يکی از مراکز نظری‌پردازی، نقد و تدوين انديشه‌های بومی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين توسعه عمرانی دانشگاه را از ديگر برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: دانشگاه علامه علی‌رغم همه پيشرفت‌های عمرانی، همچنان به امکانات بيشتری نياز دارد و بايد از اين لحاظ پيشرفت‌هايی در اين دانشگاه صورت گيرد.

سرپرست جديد دانشگاه علامه با بيان اينکه برخی جوسازی‌های رسانه‌ای درباره اين دانشگاه روا نبود، گفت: نبايد با مسئولان دانشگاهی چنين برخوردی شود.

سليمی با بيان اينکه حفظ حرمت مسئولان قبلی دانشگاه و قدردانی از زحماتشان بر ما واجب است، تصريح کرد: با توجه به اينکه اطلاعات دقيق و مطالعه‌ شده‌ای درباره مسائل مربوط به بورسيه‌ها، جذب اعضای هيات علمی و بازنشستگی اساتيد در اين دانشگاه ندارم، ابتدا بايد در اين باره مطالعه کنم و بعد نسبت به آن تصميم بگيرم.

وی افزود: مهم اين است که دانشگاه علامه نيازمند اعضای هيات علمی جديد است و هر کسی که شايستگی علمی داشته باشد، در سطح تنها دانشگاه علوم انسانی کشور بوده و بتواند باعث ارتقای آن شود، حضورش در دانشگاه مغتنم است.

سليمی درباره نحوه ورود به برخی مسائل عنوان شده درباره دانشگاه علامه گفت: بايد تمام مسائل دانشگاهی را بررسی کنيم و با مطالعه دقيق، کارهای مثبت انجام شده را تقويت و کارهای نيازمند به اصلاح را بهبود بخشيم و تلاش کنيم که دانشگاه علامه به عنوان يک مرکز جدی و مورد توجه از لحاظ علمی، ارتقای بيشتری پيدا کند.

سرپرست جديد دانشگاه علامه تاکيد کرد که هر فعاليتی که از مسير قانون صورت گرفته باشد، در دانشگاه ادامه پيدا می‌کند.

سليمی تاکيد کرد: انشاءالله کارم را از ظهر سه‌شنبه (دوازدهم شهريور ماه) در دانشگاه علامه طباطبايی آغاز خواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016