چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بان کی مون: فقط در دو حالت می شود به اقدامات نظامی دست زد که عبارتند از دفاع از خود يا رای شورای امنيت

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - دبيرکل سازمان ملل متحد با تاکيد بر تقدم راه حل سياسی بجای اقدام نظامی درباره بحران سوريه گفت: در صورت تائيد کاربرد سلاح شيميائی در سوريه، از شورای امنيت خواهم خواست به وظيفه خود عمل و راهکاری برای پاسخ به اين مسئله پيدا کند.

به گزارش انتخاب، بان کی مون ظهر سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: صبح سه شنبه خلاصه ای از اوضاع سوريه را به اعضای غيردائم شورای امنيت ارائه دادم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: آنجلا کين، کميسرعالی خلع سلاح سازمان ملل نيز عصر سه شنبه خلاصه ای از اوضاع سوريه به اعضای غيردائم شورای امنيت ارائه خواهد داد.

دبيرکل سازمان ملل متحد درباره نتايج آزمايش های شيميائی در سوريه نيز گفت: بازرسان سازمان ملل متحد همه مدارک پزشکی و محيطی را تا فردا چهارشنبه به آزمايشگاه های مخصوص خود که مستقل و تخصصی هستند، تحويل خواهند داد.

وی افزود: به محض اينکه نتايج تحقيقات معلوم شود، آنها را به اعضای سازمان ملل و شورای امنيت ارائه خواهم داد.

دبيرکل سازمان ملل متحد همچنين بر ضرورت برگزاری هر چه زودتر کنفرانس ژنو برای پايان بحران سوريه تاکيد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات اخير اوباما در مورد اقدام نظامی آمريکا برضد سوريه گفت: من از اوباما قدردانی می کنم که اين مساله را به رای مردم آمريکا و کنگره گذاشت و اميدوارم نتيجه خوبی داشته باشد.

بان کی مون در پاسخ به سوال خبرنگار ديگری درباره اقدام نظامی برضد سوريه بدون مجوز شورای امنيت نيز گفت: محافظت از صلح و امنيت بين المللی وظيفه اصلی شورای امنيت است و بر اساس منشور ملل متحد، فقط در دو حالت می شود به اقدامات نظامی دست زد که عبارتند از دفاع از خود يا رای شورای امنيت.

دبيرکل سازمان ملل متحد به سفر عصر سه شنبه خود به سن پترزبورگ روسيه برای شرکت در نشست گروه بيست اشاره کرد و گفت: اگرچه دستور کار اين نشست موضوعات اقتصادی است اما لازم است به مسئله سوريه با دو ميليون آواره نيز توجه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016