چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زاکانی در مجلس: وزارت اطلاعات اصل موضوع سخنان هاشمی رفسنجانی در مورد سوريه را به اطلاع مردم برساند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عليرضا زاکانی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق ميان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: اين روزها يکی از سخت‌ترين برهه‌های تاريخ تقابل نظام سلطه به رهبری آمريکا را با انقلاب اسلامی می‌گذارنيم که نقطه تقابل اصلی آن در سوريه رقم می‌خورد.

وی افزود: جنگ در سوريه جنگ مذهبی و جنگ بين سنی و شيعه نيست، چراکه اکثريت ملت و ارتش سوريه و برادران اهل تسنن، خود قربانی تروريسم هدايت شده از سوی آمريکا، رژيم صهيونيستی و رژيم‌های مرتجع منطقه هستند و صد البته جنگ بين دولت دوست سوريه نيز نيست که آن هم دروغی آشکار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: آنچه اخيرا آمريکا و همپيمانانش باز به بهانه استفاده از سلاح شيميايی خود را مهيای حمله به سوريه کردند، ما ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شيميايی در سوريه، بيان می‌داريم که ما‌ها قبل از طرف وزارت خارجه ايران اسناد تحويل مواد شيميايی به تروريست از سوی کشورهای مرتجع منطقه در اختيار سازمان ملل قرار گرفته بود و اين موضوع نيز اخيرا توسط آقای ظريف مورد تأکيد قرار گرفت و البته انتظاری هم جز اين از تروريست‌های جهانی، سوريه و حاميان آنها نيست.

زاکانی با بيان اينکه با کمال تعجب اخيرا صوتی منسوب به جناب آقای هاشمی رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شده است که حرف‌های بسيار نادرست و خطرناکی را بيان کرده است، تصريح کرد: اين مسئله از دو حال خارج نيست، اول اينکه اين صورت ساختگی و جعلی است که در اين صورت همه ما از اين موضوع خوشحال خواهيم شد، چراکه هيچ علاقمندی به آسيب خوردن به جناب آقای هاشمی را نداريم، اما اسلام و نظام اسلامی را بالاتر از همه چيز برمی‌شمريم و معتقديم هر کسی در مقابل اسلام بايستد، به آتش قهر الهی خواهد سوخت.

وی ادامه داد: بی‌صبرانه منتظر تکذيب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صريح و درست از سوی وی هستيم و از وزارت اطلاعات نيز می‌خواهيم که اين موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند.

نماينده تهران با اشاره به صورت دوم اين مسئله بيان داشت: در صورتی که اين صورت واقعی باشد و حرف‌های نادرست را آای هاشمی زده باشد که به نظرم باز از سه صورت خارج نيست اول اينکه وی برای تضعيف جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه را دارد که البته اين صورت نزد بنده منتفی است.

زاکانی ادامه داد: اما صورت‌های ديگر که يا اطلاعات غلط به آقای هاشمی داده شده و يا برداشت غلط از اطلاعات کرده است، که در صورت صحت نوار منتشر شده، بنده اين دو صورت را محتمل می‌دارم، از اين رو يک نکته را ذکر می‌کنم که ثابت شود اينگونه بيان‌ها در دوران گذشته هم سابقه داشته است.

عضو کميسيون شوراهای مجلس گفت: در تاريخ ۲۶/۳/۸۸ تعيين چهار روز بعد از انتخابات بنا بر مأموريتی از مجلس به همراه پنج نفر از نمايندگان که آقايان ابوترابی، نادران و کاظم جلالی که هم اکنون در مجلس نهم نيز هستند، جلسه‌ای را با آقای هاشمی داشتيم و وی نکات متعددی را گفت و بيان کرد که برای تقلب در انتخابات دلايلی وجود دارد.

وی افزود: از جمله ذکر کرد که آقای ری‌شهری در ديداری که با آقای هاشمی داشت گفته است که يکی از کارمندان زيرمجموعه آقای ری‌شهری يک هفته قبل از انتخابات يعنی در تاريخ ۱۵/۳/۸۸ در زادگاه خود در يکی از روستاهای اطراف قم به ديدار پدر خود رفته است و بعد از لحظاتی پدر وی به او مراجعه کرده و در پاسخ به سؤال فرزند خود، يعنی کارمند مجموعه توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی (ع) با نشان دادن انگشت سبابه خود که با جوهر رنگی شده بود، گفته است که من در قبال دريافت ۵۰ هزار تومان پول، به آقای احمدی‌نژاد رأی داده‌ام.

با تعجب پرسيد که يک هفته قبل از انتخابات و اينکه آقای ری‌شهری اين صحبت را کرده‌اند و آقای هاشمی بر آن تآکيد ورزيدند با کمال خوشبختی موضوع توسط آقای اژه‌ای توسط وزير وقت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخيص مصلحت نظام و در حضور همگان از جمله آقايان هاشمی و ری‌شهری دروغ بودن اين ادعا را بيان داشت و جالب اينکه در همان جلسه آقای ری‌شهری اصل موضوع را سؤال کرد و در همانجا به آقای هاشمی اعتراض کرد که من چه زمانی اينگونه به شما گفته بودم و اين نقل را تکذيب کرد.

زاکانی افزود: در زمينه موضوع شيميايی سوريه چيزی نيست که ما با اغماض با اين موضوع برخورد کنيم و البته فرصت محدود است و حرف‌های از اين دست بسيار.

نماينده تهران ادامه داد: ما متأسفيم که دشمنان به اسلام ظلم می‌کنند و به انقلاب اسلامی و مسلمانان جفا و اينگونه با مصالح اسلام و امت اسلامی بازی می‌کنند، به هر حال توصيه می‌کنيم کسانی که خودشان را صاحب نظر در مسائل بين‌المللی می‌دانند و ادعا می‌کنند که مدارکی در استفاده از مواد شيميايی توسط ارتش سوريه دارند، اين مدارک را در اختيار آمريکا و اوباما قرار دهند و آنها را از سردرگمی ادعاهای بی‌دليل‌شان در آورند که حتما اسباب تشکر آنها و زمينه حمله به سوريه را فراهم خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016