چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: اظهارات هاشمی درباره سوريه به معنای حمايت از حمله آمريکا نيست

علی مطهری، نماينده تهران سخنان اخير اکبر هاشمی رفسنجانی که در آن حکومت بشار اسد را مسئول حمله شيميايی به مردم سوريه دانسته بود، تأييد کرد و گفت: "اما محکوم کردن بمباران شيميايی مردم توسط ارتش سوريه به‌معنای صدور مجوز به آمريکا برای حمله به سوريه نيست."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهرـ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاييد سخنرانی هاشمی در خصوص حمله شيميايی به مردم سوريه گفت: اظهارات آقای هاشمی درباره حمله شيميايی به مردم سوريه به معنای صدور مجوز حمله به سوريه نيست، شايد ايشان می خواهند ايران و انقلاب اسلامی بيشتر از اين در اين قضيه مايه نگذارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی مطهری در حاشيه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص رد لايحه اصلاحيه بودجه ۹۲ گفت: لايحه دولت پخته و ضروری نبود. هواداران دولت در مجلس که از کارشناسان اقتصادی هستند نيز مخالف اين لايحه بوده و به فوريتش رای ندادند.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخير هاشمی رفسنجانی درباره حمله شيميايی به مردم سوريه گفت: روابط عمومی مجمع اين سخنان را تکذيب کرده اما فيلم اين سخنرانی موجود است، آقای هاشمی حرفش را زده و نظرش اين است و شايد به نظرش مصلحت کشور در اين موضع گيری است.

وی ادامه داد: بايد از ايشان توضيح خواست برخی سعی دارند القاء کنند که اظهارات اخير هاشمی به نوعی همکاری با آمريکا است، اما محکوم کردن بمباران شيميايی مردم توسط ارتش سوريه به معنای صدور مجوز به آمريکا برای حمله به سوريه نيست.

مطهری افزود: شايد ايشان اطلاع، اخبار و اسنادی دارد که نمايانگر حمله شيميايی دولت سوريه به مردم است و می خواهند انقلاب اسلامی ايران بيشتر از اين در اين قضيه مايه نگذارد، اما اظهارات ايشان به معنای حمايت از حمله آمريکا به سوريه نيست ما همچنان از دولت سوريه حمايت می‌کنيم.

وی تاکيد کرد: تا زمانيکه اکثريت مردم سوريه از حکومتشان حمايت می کنند، ما هم حمايت می‌کنيم، حمايت از سوريه برای ما مهم است چون محور مقاومت است و حزب الله لبنان بدون سوريه معنا ندارد.

نماينده تهران گفت: دولت سوريه بايد اصلاحات لازم را از ابتدا انجام می داد و اگر از ابتدا در برابر اعتراضات مردم خشونت به خرج نمی داد، شايد کار به اينجا نمی رسيد.

عضو فراکسيون رهروان ولايت اظهار داشت: جمهوری اسلامی بخاطر منافع ملی و اسلامی و مساله فلسطين از سوريه حمايت می کند.

مطهری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مخالفت مجلس با توفيقی سرپرست وزارت علوم گفت: مخالفان، گرايش فکری- سياسی توفيقی را قبول ندارند و توقع دارند يک فرد اصولگرا در راس وزارت علوم باشد.

وی دامه داد: برخی از نمايندگان نگرانند که فضای دانشگاه ها دچار تنش شود لذا مايل نيستند يک اصلاح طلب در راس وزارت علوم باشد.

نماينده تهران با بيان اينکه شخصا با اين نظريه مخالف هستم، گفت: معتقدم توفيقی اصلاح طلب تندرو نيست بلکه شخصيت علمی است و در مدتی که روی کار آمده مديريت خوبی داشته است.

مطهری در مورد سخنرانی توفيقی در جمع معترضين انتخابات گفت: بايد سخنرانی ايشان را در فضای آن زمان بررسی کرد، اين سخنرانی روز بعد از حمله به کوی دانشگاه صورت گرفت که رهبری فرمودند اين کار دل آدم را خون می کند.

وی با بيان اينکه توفيقی برای کنترل اين فضا مجبور به سخنرانی شده است، گفت: حرف های ايشان قبل از اظهار نظر شورای نگهبان بوده که بسياری از اصولگرايان هم آن زمان معتقد به تقلب بودند، کسی حتی اگر الان هم معتقد باشد در انتخابات ۸۸ تقلب شده، ضد انقلاب نيست. بحث بر التزام عملی به ولايت فقيه است و اينکه بعد از فرمايشات رهبری کسی در تظاهرات خيابانی حضور پيدا نکرده باشد.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه توفيقی فرد مناسبی برای تصدی وزارت علوم است، گفت: ۹۵ درصد حاميان روحانی اصلاح طلبان بودند بنابراين نبايد انتظار داشته باشيم همه افرادی که از سوی ايشان معرفی می شوند، اصولگرا باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016