چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی گفت "صدا جعلی است و من دولت سوريه را درباره سلاح شيميايی متهم نکردم"

خبرگزاری تسنيم: يک عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پرسش و پاسخ مستقيم و رودرروی خود با هاشمی رفسنجانی گفت: وی صراحتاً تاکيد کرد که صدای منتشره منتسب به وی جعلی است و وی دولت سوريه را درباره کاربرد سلاح‌های شيميايی عليه مردمش متهم نکرده است.

آيت‌الله سيديوسف طباطبايی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماينده اين استان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری تسنيم، با اشاره به صوت منتشر شده منتسب به هاشمی رفسنجانی با مضمون اتهام‌افکنی عليه حکومت سوريه درباره استفاده از بمب‌های شيميايی عليه مردمش، خاطرنشان کرد: من وقتی اين خبرها را و پيامک‌ها را ديدم، پيش خودم گفتم که بهترين راه آن است که از خودش (هاشمی رفسنجانی) بپرسم. وقتی از وی صحت و سقم اين گفته‌هايش را پرسيدم ديدم خيلی ناراحت است. هاشمی رفسنجانی به من گفت: هيچ عاقلی قبول می‌کند که من چنين حرفی را زده باشم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله طباطبايی‌نژاد اضافه کرد: من به هاشمی گفتم که آنها صدا را دارند. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به من گفت: "من صدا را خودم ديدم. صدا را درست کرد‌ه‌اند و خواسته‌اند که مثل من حرف بزنند. اصلاً اين حرف و موضع من نيست. من گفتم آمريکا بهانه کرده که دولت سوريه عليه مردمش بمب‌های شيميايی زده. گفتم آمريکا اين‌طور گفته است نه‌اينکه موضع من باشد. اين جزو اسرائيليات است که من چنين حرفی را زده باشم".

اين عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان "در جلسه امروز خبرگان بعضی آقايان به من اعتراض کردند و گفتند که صدای هاشمی هم منتشر شده"، اظهار داشت: من به آنها گفتم وقتی خودش اين‌طور می‌گويد: نه اين‌طور نيست و نگفته‌ام، چرا بايد بگوييم که اين شخصيت اين حرف غيرمرتبط نامربوط را زده است. روايت داريم اگر ۵۰ نفر هم بگويند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگويد نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم (آن فرد را تصديق کن و آنها را که می‌گويند گفته، تکذيب کن). اين روايت امام صادق عليه السلام است.
آيت‌الله طباطبايی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنيم مبنی بر اينکه آيا آقای هاشمی رفسنجانی صراحتاً تأکيد کرد که حرفی مبنی بر استفاده حکومت سوريه از بمب‌های شيميايی عليه ملت سوريه نزده است، گفت: بله من اين موضوع را از ايشان پرسيدم و ايشان صراحتاً اعلام کردند که نگفته‌اند و صدايی که منتشر شده جعلی است.

به گزارش تسنيم، پيشتر و در پی نقل قول جنجالی نعيمه اشراقی از آيت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره حوادث سوريه، رضا سليمانی مديرکل روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام اين اظهارات را تکذيب کرده بود و ضمن "شايعه" دانستن آن تأکيد کرد که موضع هاشمی درباره سوريه،‌ فلسطين و‌ لبنان شفاف است و با يک شايعه مخدوش نمی‌شود.

به‌گفته سليمانی، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی سوريه را به‌عنوان دژ مستحکم مقابله با رژيم اسرائيل می‌داند.
مدير‌کل روابط عمومی مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تحريف اظهارات هاشمی در ملاقات با جمعی از مردم اصفهان گفته بود:‌ هاشمی آنجا گفت: بنده به حلبچه رفتم و ديدم که مردم مثل برگ خزان کشته شده بودند؛ سلاح شيميايی سلاح مخوفی است و يکی از دلايل ختم جنگ احساس خطر از احتمال استفاده صدام از اين سلاح عليه کشورمان بود. آقای هاشمی در آن ديدار گفت در سوريه هم اين سلاح شيميايی به کار برده شده اما اصلاً بحث دولت اسد را در اين زمينه مطرح نکرد و گفت آمريکا می‌خواهد با اين بهانه به سوريه حمله کند لذا سخنان هاشمی تحريف شده و خانم اشراقی تفسير خود را مبنا قرار داده است.

مرضيه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نيز درباره اظهارات منتسب به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام پيرامون استفاده از سلاح شيميايی در سوريه توسط دولت گفت: اظهارات رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام تحريف شده و از سوی دفتر ايشان نيز تکذيب شده است.

به‌گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، سوريه را دژ مستحکم مقابله با رژيم صهيونيستی خوانده که با بهانه قرار دادن استفاده سلاح شيميايی به‌دنبال حمله به اين کشور هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016