چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرانسه: انفعال در برابر سوریه پیامی اشتباه به ایران است

بی بی سی ـ ژان مارک آیرو، نخست وزیر فرانسه هشدار داده است که اگر جامعه بین‌المللی در قبال حمله شیمیایی در سوریه اقدامی نکند، "پیامی اشتباه" برای ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز آقای آیرو که در پارلمان فرانسه از تصمیم دولت این کشور برای مشارکت در حمله نظامی به سوریه دفاع می‌کرد، گفت که انفعال در این زمینه صلح و امنیت کل منطقه را به خطر می‌اندازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزیر فرانسه این سوال را مطرح کرد که در صورت اقدام نکردن "چه اعتباری برای تعهدات بین‌المللی ما در قبال منع گسترش تسلیحات کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته ای باقی خواهد ماند؟"

آقای آیرو در ادامه خطاب به نمایندگان پارلمان فرانسه گفت: "چه پیامی برای رژیم‌های دیگر خواهد فرستاد... من هم مثل شما به ایران و کره شمالی فکر می‌کنم. پیام روشن است: می‌توانید به کارتان ادامه دهید."

روز سه شنبه هم جان کری، وزیر خارجه آمریکا به شماری از نمایندگان کنگره هشدار داد که اقدام نکردن علیه سوریه "پیام خطرناکی" به ایران و کره شمالی خواهد فرستاد.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا هم در اظهار نظری مشابه در همان جلسه گفت اگر آمریکا به سوریه حمله نکند در مصاف با ایران در ارتباط با برنامه هسته ای این کشور ضعیف به نظر خواهد آمد.

نخست وزیر فرانسه در پارلمان این کشور گفت تردیدی وجود ندارد که حکومت سوریه مسئول حمله شیمیایی دو هفته پیش در حومه دمشق بوده است.

فرانسه از همان ابتدا گفته بود که در کنار آمریکا در اقدام نظامی علیه سوریه شرکت خواهد کرد.

بعد از رای منفی پارلمان بریتانیا به مشارکت در حمله نظامی علیه سوریه، دولت فرانسه هم از سوی مخالفان در پارلمان تحت فشار قرار گرفت تا درباره این موضوع رای‌گیری کند، اما فرانسوا اولاند که بنا بر قانون اساسی فرانسه نیازی به کسب اجازه پارلمان ندارد، تاکنون زیر بار این فشارها نرفته است.

این بحث امروز، چهارشنبه ۴ سپتامبر، در پارلمان فرانسه مطرح شد، اما درباره آن رای‌گیری نخواهد شد.

بعد از آن که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا گفت که حمله نظامی به سوریه را به رای کنگره موکول می کند، فرانسه هم اعلام کرد که به تنهایی علیه سوریه اقدام نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016