جمعه 15 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ردگیری پیام سپاه پاسداران به شبه نظامیان عراقی برای حمله به منافع آمریکا در عراق

العربیه - روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی می گوید که این کشور پیامی ارسالی از سوی نیروی ویژه قدس سپاه پاسداران ردگیری کرده که در آن از شبه نظامیان شیعه عراقی خواسته شده تا به مواضع آمریکا در عراق حمله کنند.

این روزنامه در شماره روز پنجشنبه 05-09-2013 خود نوشت که نیروی قدس سپاه پاسداران به شبه‌ نظامیان شیعه عراقی دستور داده، در صورت حمله ‌آمریکا به سوریه به مواضع آمریکا در عراق حمله کنند.

WSJIRIplot.jpg
به نوشته این روزنامه آمریکایی آمریکا به پیامی دسترسی پیدا کرده است که از سوی یک مقام رسمی ایران به شبه‌ نظامیان عراقی مورد حمایت ایران ارسال شده که در آن به آنها دستور داده می‌شود، در صورت حمله آمریکا به سوریه به مواضع آمریکا در بغداد حمله کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این روزنامه به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت، سفارت آمریکا در بغداد یکی از اهداف احتمالی برای این حمله خواهد بود.

به نوشته این روزنامه در این پیام به گرو‌ه‌های شبه‌ نظامی عراق گفته شده است که آماده باشند تا در صورت حمله آمریکا به سوریه با قدرت تمام واکنش نشان دهند.

همزمان با انتشار این خبر وزارت خارجه آمریکا بدون آنکه واکنشی به این مطلب داشته باشد، روز پنجشنبه به شهروندان این کشور در مورد سفر غیر ضروری به عراق هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اوضاع جاری امنیتی به شهروندان آمریکایی هشدار داده که سفر به عراق همچنان برای آنها "خطرناک" است.

این وزارتخانه با اشاره به فعالیت "برخی از گروه‌های شبه‌نظامی عراق، از جمله گروه‌های وابسته به شبکه القاعده" و "فعالیت‌های تروریستی و خشونت‌های فرقه‌ای در بسیاری از مناطق این کشور در سطحی بی‌سابقه از سال ۲۰۰۸ به این سو" گفته است: "توان سفارت برای واکنش به اوضاعی که در آن شهروندان آمریکایی با مشکلاتی از قبیل دستگیری مواجه شوند به‌شدت محدود است."

وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است که شهروندان این کشور در عراق ممکن است با مشکلاتی مانند "ربودن و خشونت‌های تروریستی" مواجه شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016