چهارشنبه 20 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تبعيد يک زن زندانی سياسی کُرد به زندان ياسوج

يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که قدريه قادری زن زندانی سياسی کُرد روز ۱۳ مردادماه از زندان مرکزی اروميه به زندان ياسوج تبعيد شده است. به گفته‌ اين فعال حقوق بشر، قدريه قادری بعد از انتقال به زندان مرکزی ياسوج به بند نسوان ( بند زنان )اين زندان منتقل شده و هم اکنون او در بين زندانيان زن که عمدتا زندانيان جرائم مواد مخدری هستند، نگهداری می‌شود. علی الرغم اينکه شورای طبقه بندی زندان اروميه با درخواست عفو مشروط او موافقت کرده بود ولی با اين توضيح که نظر نهايی بايد توسط وزارت اطلاعات اعلام شود همچنان اين درخواست بی جواب مانده است و مسولين زندان ياسوج نيز موافقت با درخواست مرخصی و آزادی مشروط او مخالفت و آن را منوط به موافقت وزارت اطلاعات دانسته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال حقوق بشر در خصوص سابقه‌ اين زن زندانی سياسی گفت: «قدريه قادری، ۲۶ ساله ساکن شهر وان کُردستان ترکيه در تيرماه سال ۸۹ توسط نيروهای امنيتی در شهر اروميه بازداشت شده و برای بيش از دو ماه در سلولهای انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اروميه تحت بازجويی و ضرب و شتم قرار گرفته است، شدت ضرب و شتم ها به حدی بوده است که در زمان انتقالش به زندان مرکزی اروميه، او به مدت دو هفته به راحتی قادر به حرکت و غذا خوردن نبوده است. بعدا در يک دی ماه همانسال ( ۸۹ ) از سوی شعبه‌ يک دادگاه انقلاب اروميه به اتهام عضويت در حزب کارگران کُردستان به اتهام عضويت در حزب کارگران از طريق تبليغ به نفع اين حزب و ايجاد سازماندهی شهری به قصد برهم زدن امنيت ملی به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم شد.

بعد از اعتراض به رای صادر شده از سوی وکيل ايشان، پرونده جهت تجديد نظر خواهی به دادگاه تجديد نظر استان آذربايجان غربی ارسال شده و دادگاه تجديد نظر نيز حکم را از ۱۰ سال به ۷ سال زندان توام با تبعيد به زندان ياسوج کاهش داد.»

اين فعال حقوق بشر در پايان به کمپين گفت که که بازجويان اداره‌ اطلاعات اروميه در طی چند سال گذشته بارها اين زن زندانی سياسی را به حفاظت زندان و اتاق ويژه وزارت اطلاعات در زندان مرکزی اروميه احضار کرده و برای گرفتن اعترافات تلويزيونی او را تحت فشار قرار داده بودند و تهديد کرده بودند که در صورت قبول نکردن اين درخواستها، آنها او را تبعيد خواهند کرد و با مرخصی و عفو وی نيز تا اتمام پايان حبس مخالفت خواهند کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016