چهارشنبه 20 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل کارگروه بازگرداندن اساتيد و دانشجويان اخراجی

مهر ـ سرپرست وزارت علوم با بيان اينکه تصميم رئيس جمهور بر اين است که وی را به عنوان گزينه وزارت علوم به مجلس معرفی کند درباره کميته بازنگری در وضعيت دانشجويان تعليقی و اخراج شده همچنين استادان بازنشسته اجباری توضيح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توقيفی در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه گفته شده است که کارگروهی برای بررسی مجدد درخواست های اساتيدی که به اجبار بازنشسته شده اند و دانشجويان و کارمندان اخراجی و تعليقی در چند سال اخير تشکيل شده آخرين وضعيت اين کميته چگونه است و آيا اساتيدی که شرايطشان احراز شده می توانند برگردند اگر دليل اخراجشان نيز سياسی باشد چطور، گفت: بله، کارگروهی تشکيل شده برای رسيدگی به شکايت هايی که اعضای هيات علمی، دانشجويان و کارمندان داشته اند و اين شکايت ها به طور مستمر دريافت می شود ، در نهايت يک کميته ای تشکيل شد که به صورت جدی به اين شکايت ها رسيدگی کند.

وی در ادامه افزود: اين شامل اساتيد بازنشسته، دانشجويانی که محروم از تحصيل شدند و کارمندان اخراجی می شود و ان شاء الله اين کارگروه که به تدريج به نتيجه برسد، نتايجش را اعلام خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


توفيقی همچنين در پاسخ به اين سئوال که آيا قبل از بازگشايی دانشگاهها، وزير علوم به مجلس معرفی می شود، گفت: فکر نمی کنم تا قبل از بازگشايی دانشگاهها وزير معرفی شود.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به اين سئوال که اخباری آمده است که شما در رايزنی هايی که با نمايندگان مجلس داشته ايد به طور حتم اعلام کرده ايد که می خواهيد از فتنه اعلام برائت کنيد آيا شما در اين زمينه صحبت کرده ايد، گفت: من در اين خصوص هيچ صحبتی نکرده ام و ان شاء الله نظرات خود را در اين خصوص در روز رای اعتماد به نمايندگان محترم ارائه خواهم کرد.

وی همچنين در پاسخ به ديگر سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا شما به عنوان گزينه وزير علوم معرفی خواهيد شد، گفت: تصميم با رئيس جمهور است و فعلا تصميم بر اين مبناست ولی تصميم نهايی را طبيعتا رئيس جمهور بايد بگيرد.

توفيقی در پاسخ به سؤال ديگری درباره اينکه گفته می‌شود عزل و نصب‌ها در مجموعه وزارت علوم پايان يافته است، افزود: من چنين مسئله‌ای را نگفته‌ام و تنها به اين نکته اشاره کرده‌ام که عزل و نصب‌ها در حد نياز و ضرورت خواهد بود.

سرپرست وزارت علوم ادامه داد: ما در مجموع چهار مورد عزل و نصب داشته‌ايم که دو مورد آن مربوط به دانشگاه‌ها و دو مورد ديگر آن مربوط معاونت‌ها بوده است و با توجه به وجود ۳۰۰ دانشگاه در کشور عزل و نصب چندانی صورت نگرفته است.

وی همچنين در پاسخ به سؤال ديگری درباره شکايت دختران دانشجو به ديوان عدالت اداری درخصوص سهميه‌بندی جنسيتی گفت: وزارت علوم با سهميه‌بندی جنسيتی مخالف است و اميدواريم در سال‌های آينده شاهد اين مسئله نباشيم.

توفيقی درباره حضور رئيس‌جمهور در مراسم آغاز سال دانشگاه‌ها گفت: اميدواريم بتوانيم مراسمی را با حضور آقای روحانی به عنوان مراسم بازگشايی دانشگاه‌ها داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016