شنبه 23 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيباکلام: اقدام گروه های اصلاح طلب در حذف الهه راستگو صحيح است

• راستگو خير و مصلحت اصلاح طلبان را در نظر نگرفت

مهر ـ يک تحليلگر سياسی اصلاح طلب گفت: کسانی که به الهه راستگو رای دادند از او می خواستند خير مصالح اصلاح طلبان را در نظر بگيرد ولی او اين کار را نکرد.

صادق زيباکلام در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رويه اصلاح طلبان در برخورد با الهه راستگو نسبت به اقدام وی در رای دادن به قاليباف گفت: معتقدم کار الهه راستگو غيراخلاقی، غيراصولی و غير دموکراتيک بود و در اين بين گناه اصولگرايانی که از وی دفاع می کنند را از الهه راستگو بيشتر می دانم، کار آنها در حقيقت غير اصولی تر و غير اخلاقی تر از اقدام الهه راستگو است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه مسئله اين نيست که خانم راستگو بايد حزبی عمل می کرد يا به ندای وجدان خود گوش کرده و انتخاب شخصی می کرد، افزود: سئوال اين است که الهه راستگو با اصلاح طلبان بيعت کرده و به همين خاطر دهها هزار نفر که وی را نمی شناختند به اعتبار وجود وی در ليست اصلاح طلبان به او رای دادند.

زيباکلام ادامه داد: خانم راستگو اگر می خواست فردی رفتار کند دو ماه پيش به اصلاح طلبان می گفت من نمی خواهم در ليست شما باشم و فقط به عنوان الهه راستگو وارد انتخابات می شوم، اگر در اين صورت انتخاب می شد حق داشت به هر کسی که دوست دارد رای دهد ولی خانم راستگو با اصلاح طلبان بيعت کرده و اسم خود را در ليست آنها قرار داده بود.

اين استاد دانشگاه تصريح کرد: کسانی که شبانه روز از خانم راستگو دفاع می کنند پاسخ دهند که اگر وی در ليست اصلاح طلبان نبود در ۲۴ خرداد ۹۲ چقدر رای می آورد.

وی درباره اينکه راستگو ارجحيت بخشيدن بر منافع ملی نسبت به منافع حزبی را دليل کار خود می داند، عنوان کرد: به نظر من اين مسئله عذر بدتر از گناه است، خانم راستگو به جای اينکه از دهها هزار نفری که به وی رای دادند تا وارد شورا شود عذرخواهی کند می گويد من به ندای وجدانم پاسخ دادم، چون قاليباف را نسبت به هاشمی اصلح می دانستم حزبی رای ندادم.

زيباکلام ادامه داد: اين حرف خانم راستگو توهين به ديگر اعضای اصلاح طلب شورای شهر است که به محسن هاشمی رای دادند چون او می گويد من بر اساس وجدانم رای دادم پس به نظر خانم راستگو بقيه اعضای شورا بی وجدان هستند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه الهه راستگو به عنوان نامزد اصلاح طلبان وارد شورا شده و وامدار کسانی است که به او رای دادند، گفت: کسانی که به وی رای دادند از او می خواستند خير و صلاح اصلاح طلبان را در نظر می گرفت که در نظر نگرفته است.

وی در پاسخ به اين که به اعتقاد شما بين منافع مردم و کار حزبی کدام يک را بايد انتخاب کرد، گفت: اينها با هم تضاد ندارد. حزب، دشمن مردم نيست.

زيباکلام ادامه داد: دروغ الهه راستگو اين است که می گويد اصلاح طلبان تصميم گرفتند که به نفع مردم نبود، يعنی فقط اصولگرايان و خانم راستگو به فکر مردم هستند.

اين استاد جامعه شناس تصريح کرد: خانم راستگو هر فلسفه و منطقی که دارد بايد بداند فقط يک راه نجات دارد آن هم اينکه بگويد من خوب عمل نکرده ام و الا تمام توجيهات ديگر وی کار را خراب می کند.

زيباکلام با تاکيد بر اينکه اصلاح طلبان کاملا رويه درستی را نسبت به راستگو پيش گرفته اند، گفت: اين کار آنها نسبت به خروج راستگو از حزب کار و پس از آن مجمع زنان اصلاح طلب درست است برای اينکه انسان ها بايد احساس مسئوليت کنند ولی خانم راستگو احساس مسئوليت نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان بايد وی را از جمع خود کنار بگذارند، بهای اين کار را پرداخته اند و بعد از اين هم خواهند پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016