سه شنبه 29 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممنوع الورودی صادق زيباکلام به صدا و سيما به دستور مقامات حراست

امروز: دکتر صادق زببا کلام، استاد دانشگاه و از تحليلگران سياسی کشور، بنا به دستور حراست صدا و سيمای جمهوری اسلامی، از ورود به اين رسانه ملی ممنوع شده است.

بنا به گزارش ها، اين نويسنده و استاد علوم سياسی دانشگاه تهران پس از عدم رای اعتماد نمايندگان مجلس به سه وزير پيشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، علوم، آموزش و پرورش، جلسات رای اعتماد مجلس را همانند "دادگاه های تفتيش عقايد قرون وسطی" خوانده و با انتقاد از رفتارهای برخی نمايندگان مجلس گفته بود:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"عدل، انصاف، مروت و اخلاق حکم می‌کرد که اصولگرايان به کسانی که به فتنه، براندازی، اجرای کودتای مخملی و همکاری با انگليس، آمريکا و اسراييل متهم بودند وقت دفاع می‌دادند.... اين نوع رفتار نمايندگان شبيه دادگاه تفتيش عقايد و دادگاه‌های انگيزاسيون قرون وسطی يا جنبش مک‌کارتيسم دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در آمريکاست."

زيباکلام در صفحه فيس‌بوک خود نوشت: "شنبه شبِ ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۰ آقای عليزاده از مسئولين شبکه جام جم تماس گرفتند و گفتند که به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد، شبکه جام جم برنامه زنده‌ای را تدارک ديده است. فرمودند جناب آقای دکتر محمود کاشانی دعوت را پذيرفته‌اند و تهيه‌کنندگان برنامه می‌خواهند که شما هم در برنامه حضور داشته باشيد. برنامه به صورت زنده ساعت ۸:۴۵ شب ۲۸ مرداد پخش می‌شود و آقای دکتر مرتضی حيدری هم مجری برنامه هستند. بنده با کمال ميل پذيرفتم و آفيش آن هم در صفحه فيس‌بوک زده شد اما ديشب حدود ساعت۱۰ آقای عليزاده با صدايی گرفته تماس گرفتند و اظهار داشتند که حراست صدا و سيما اعلام کرده است که صادق زيباکلام به هيچ‌وجه حق ورود به هيچ قسمتی از سازمان را ندارد. ايشان اضافه کردند که در صورت اعتراض تهيه‌کنندگان برنامه، مسئولين حراست سازمان، آنها را معلق می‌نمايند. اين مجموعِ دو مکالمه من با آقای عليزاده بود. بنابراين و با کمال تأسف برنامه امشب لغو شده است. اما در خصوص آنچه آقای عليزاده فرمودند که حراست سازمان بنده را ممنوع‌الورود به صدا و سيما کرده‌اند، بنده فقط می‌توانم بگويم که اروپا و آمريکا که جای خود دارند، حتی هند، برزيل، آرژانتين، ترکيه و ... هم جای خود دارند، يقين دارم مسئولين صدا و سيمای حبشه هم با يک استاد دانشگاهشان که بعضا نظرات متفاوتی از مسئولين حکومتی‌شان دارند، اين‌گونه برخورد نمی‌کنند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016