شنبه 23 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره دو برابر گران شد

در پی حذف کره از فهرست کالاهای اساسی و ابلاغيه دولت يازدهم مينی بر ترخيص کره با ارز ۲۴۷۷ تومانی، قيمت کره دو برابر شد.

به گزارش ايسنا، خبر حذف کره از ليست کالاهای اساسی اين روزها با وجود کمبود و افزايش قيمت آن در بازار زياد شنيده می‌شود. هرچند وزارت صنعت و تجارت صراحتا اعلام کرده که اين کالا از ليست کالاهای اساسی حذف نشده است اما مسئولان انجمن صنايع لبنی نظر ديگری دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنان معتقدند که با حذف کره از فهرست کالاهای اساسی، اين محصول در بازار به شدت کمياب شده و به ندرت در مغازه ها يافت شد.

پنجم مردادماه امسال بود که دبير انجمن صنايع فراورده های لبنی اظهار داشت ترخيص ۱۱ هزار تن کره از اول مرداد ماه به دليل عدم تخصيص ارز ۱۲۲۶ تومان از سوی بانک مرکزی متوقف شده و بانک مرکزی معتقد است که ارز تک نرخی شده و بايد ارز به نرخ مبادله ای تخصيص يابد. اين عدم تخصيص ارزمرجع از سوی بانک مرکزی درحالی رخ داد که وزيرصنعت، معدن و تجارت دولت دهم ارز ۱۲۲۶ تومانی برای کالاهای اساسی را مطابق مصوبه مجلس و ستاد تدابير ويژه اقتصادی دانست و اظهار کرد که متأسفانه اين کشمکش بين مسئولان دولتی باعث شد تا صاحبان صنايع بلاتکليف بمانند و بيشترين آسيب يه توليد کنندگان و مصرف کنندگان وارد شود.

ابلاغيه دولت مبنی بر ترخيص کره با ارز ۲۴۷۷ تومانی به افزايش دوبرابری قيمت آن درسطح بازار منجر شد.

به گفته دست‌اندکاران حوزه بازرگانی، تأمين ارز مبادله‌ای به کندی صورت می گيرد و ۱۶ هزار تن کره در گمرکهای جنوبی کشور در انتظار ترخيص به سر می‌برند و اين عدم ترخيص به دنبال نوع ارزی که برای واردات آن اختصاص می يابد اتفاق افتاد. به همين دليل مغازه داران اين محصول را خريداری نکرده و علت عدم خريد خود را در نرخ خريد و نرخ فروش می‌دانند.

يک مغازه دار در اين باره می گويد: کره را بايد در بازار به قيمت ۸۰۰ تومان خريداری کنيم و به هنگام فروش آن را يک هزار تومان بفروشم و در صورت تخطی از اين نرخ با برخورد سازمان تعزيرات به دليل گران فروشی مواجهه می شويم.

گزارش ميدانی ايسنا حاکی از آن است که در حال حاضر کره ۵۰ گرمی ۶۰۰ تومانی به قيمت ۱۲۰۰ تومان و کره ۱۰۰ گرمی ۱۲۰۰ تومانی به قيمت ۲۴۰۰ تومان به فروش می رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016