چهارشنبه 27 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت مجدد دوتن از فعالين اهل سنت پس از آزادی از زندان

خبرگزاری هرانا - فواد رضازاده و حسين جوادی دو تن از زندانيان اهل سنت زندان رجايی شهر، مدتی کوتاهی پس از آزادی از زندان مجددا بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، فواد رضازاده فعال مذهبی اهل سنت که پس از تحمل ۱۸ ماه حبس از زندان رجايی شهر کرج آزاد شده بود، هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت در شهرستان "پلدشت" توسط نيروهای امنيتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات اروميه مستقيما به زندان رجايی شهر کرج بازگردانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از زندانيان زندان رجايی شهر کرج به گزارشگر هرانا گفت: "فواد رضازاده پس از آزادی از زندان رجايی شهر کرج، بار‌ها توسط وزارت اطلاعات احضار و تهديد شده بود و به همين خاطر تصميم به خروج از کشور را داشت که بازداشت شد. مامورين هنگام بازداشت مقدار قابل توجهی پول نقد وی را که از طريق فروش منزل شخصی‌اش کسب کرده بود را گرفته و در پرونده نيز وارد نکرده‌اند."

وی در ادامه گفت: "حسين جوادی ديگر زندانی اهل سنت است که پس از گذراندن ۳ سال زندان از طريق ديوان عالی کشور تبرئه و آزاد گرديد. در تاريخ ۵ شهريور ماه حسين جوادی مجددا توسط وزارت اطلاعات شهر بوکان بازداشت شد و‌‌ همان اتهامات سابق که قبلا از آن تبرئه شده بود به وی اعلام گرديده و او هم اکنون در زندان رجايی شهر بسر می‌برد. حکم دادگاه بدوی در مورد حسين جوادی ۵ سال زندان بوده است و وزارت اطلاعات می‌گويد بايد ۵ سال زندان را تحمل کند."

حسين جوادی يکی از فعالان مذهبی اهل سنت است که در تاريخ ۲۵ مرداد ماه ۱۳۸۸ در شهر بوکان توسط مأموران وزارت اطلاعات دستگير و به مدت ۱۶ ماه در سلول‌های انفرادی اطلاعات اروميه و تهران محبوس و تحت بازجويی قرار داشت.

وی پس از ۱۶ ماه به زندان رجايی شهر کرج منتقل شد و دادگاه انقلاب وی را به اتهام اقدام عليه امينيت کشور به ۵ سال زندان محکوم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016