چهارشنبه 6 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم شش سال حبس و خلع دايم از لباس روحانيت برای يک روحانی کُرد اهل سنت

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - دادگاه ويژه روحانيت تبريز، برای سلام گلنواز امام جماعت يکی از مساجد سردشت حکم شش سال حبس و خلع دايم از لباس روحانيت را صادر کرد.

بر اساس گزارش رسيده به آژانس خبری موکريان از سردشت، روز دوشنبه ۴ شهريورماه ۱۳۹۲ ماموستا سلام گلنواز امام جماعت مسجد محله شيوه برايم سردشت از طرف دادگاه ويژه روحانيت تبريز به رياست قاضی هوشيار به شش سال حبس و خلع دايم از لباس روحانيت محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه اين گزارش در جلسه محاکمه روز دوشنبه که بدون حضور وکيل مدافع مدت سه ساعت به طول انجاميد، سلام گلنواز از اتهامات وارده به خود از قبيل انتقاد ازعملکرد مسئولين در کردستان و دفاع از مردم اين منطقه با هدف تحريک آنان، تبليغ باورها و عقايد اهل سنت به قصد ايجاد تفرقه بين شيعه و سنی، همکاری با احزاب مخالف نظام و عضويت در نهاد غيرقانونی مکتب قرآن و پيروی از احمد مفتی زاده دفاع کرد.

خبرنگار موکريان از سردشت در ادامه اين گزارش به نقل از ماموستا سلام گلنواز می افزايد: "قاضی هوشيار، در جلسه ديروز دادگاه مسجد حضرت عمر سردشت را که بنده افتخار امام جمعه ای آنرا دارم، مسجد ضرار (مسجد منافقين) خواندند".

گلنواز همچنين ضمن اشاره به جايگاه و شأن روحانيت ميان مردم و رسالت وی، قسمتی از دفاعيات خود را اينگونه بازگو کردند: "وظيفه من به عنوان روحانی و امام جمعه، آگاه کردن مردم نسبت به تکاليف و وظايف دينی شان بوده بر اساس دين هادی اسلام و مذهب سنی، لذا به غير از خدمت در راه خدا و خلق آن قصد ديگری نداشته ام".

وی افزود: "اتهام هايی که قاضی به اينجانب نسبت دادند از جمله تفرقه اندازی بين شيعه و سنی و نيز همکاری با احزاب مخالف را رد نموده و از خود دفاع کردم. ولی قاضی دادگاه هيچکدام از دفاعيات بنده را قبول نکرد و در نهايت بدون هيج دليل و مدرکی تنها به استناد شکايت اداره اطلاعات سردشت اين حکم ناعادلانه را صادر کردند".

لازم به ذکر است حکم صادره از سوی دادگاه ويژه روحانيت تبريز به صورت شفاهی به متهم ابلاغ شده و به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض می باشد.

گفتنی است مسجد حضرت عمر سردشت در کنار انجام مناسک و برنامه های مذهبی با همکاری اهالی و با ايجاد يک صندوق خيريه به فقرا و افراد مستمند کمک کرده و راهگشای بساری از مشکلات اهالی محل بوده است.

ياد آور می گردد خبرگزاری موکريان پيشتر گزارش کرده بود ماموستا گلنواز در ارديبهشت و خرداد سال گذشته به دادگاه ويژه روحانيت اروميه احضار و مورد بازجويی قرار گرفته بود وی آخرين بار نيز در هفتم اسفند‌ماه ۹۱ از سوی دادگاه روحانيت تبريز احضار گرديده‌ و دادگاهی شده ‌بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016