چهارشنبه 27 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: سخنان رهبر در مورد "نرمش قهرمانانه" تحريف شد

فارس ـ رئيس سازمان بسيج مستضعفين به برداشت غلط برخی نسبت به مواضع روز گذشته مقام شامخ ولايت اشاره کرد و گفت: اين جماعت سال‌ها پيش در محافل خودشان ضمن توطئه‌چينی گفتند اگر با انجام فلان کار پشت رهبری را خالی کنيم ايشان هم مجبورند مثل امام حسن(ع) با دشمن صلح کنند که رهبری همان ايام جواب آنها را خيلی قاطع دادند.

خبرگزاری فارس: تحريف «نرمش قهرمانانه» مدنظر رهبر معظم انقلاب توسط برخی افراد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اينترنتی بسيج، سردار محمدرضا نقدی رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست صميمانه با نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۲ که در سالن شهيد رضايی نژاد سازمان انرژی اتمی برگزار شد، گفت: رؤسای جمهور بيچاره آمريکا و اذناب داخلی آنها ۳۵ سال است که خواب چيره شدن بر انقلاب اسلامی را می بينند و هر بار هم هذيان‌هايی می‌گويند که مصداق همان مَثَل معروف ايرانی است که می گويد «شتر در خواب بيند پنبه دانه».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نقدی با اشاره به مقصود امام خامنه‌ای عزيز از واژه نرمش قهرمانانه در سخنان ديروز در جمع پاسداران به همراه برخی از عبارات و مضامينی که قبل و بعد از اين عبارت در مورد دشمن فرمودند، اظهار داشت: اين سخنان به قدری واضح است که برای هيچ فرد خردمندی هيچ جای ترديدی باقی نمی‌گذارد که از ديدگاه معظم له نه تنها مقاومت و ايستادگی در مقابل دشمن و نفی کامل حاکميت امريکا بر جهان با قاطعيت کامل ادامه دارد بلکه روند پيروزی‌های مستمر انقلاب اسلامی بر امريکا در منطقه و در عرصه جهانی ادامه خواهد يافت.

وی با بيان اينکه تجربه و استدلال منطقی نشان می‌دهد پيروزی‌های ما تا پيروزی نهايی تداوم خواهد داشت، تصريح کرد: اينها همه در بيان ديروز به طور واضح بيان شد. ولی بعضی کسانی که ديروز آقا در بيان خود، آنها را به عنوان واداده و پشيمان ياد فرمودند سعی می کنند واژه نرمش قهرمانانه را از کل سخنان ديروز ايشان جدا کنند و از آن به عنوان تکرار صلح امام حسن (ع) ياد کنند. اين جماعت سالها پيش در محافل خودشان ضمن توطئه چينی گفتند اگر با انجام فلان کار پشت رهبری را خالی کنيم ايشان هم مجبور است مثل امام حسن(ع) با دشمن صلح کنند که رهبری همان ايام جواب آنها را خيلی قاطع دادند.

وی سخن مقام معظم ولايت در ديدار با جوانان در مصلّای بزرگ تهران در ارديبهشت ماه سال ۷۹ را يادآور شده که فرمودند: من به شما عرض کنم که امروز دشمن قادر نيست. امروز به برکت ملتِ هوشياری مثل ملت ايران، به برکت افکار برانگيخته ای مثل افکار ملت ايران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ايران، نه امريکا و نه بزرگتر از امريکا -اگر در قدرتهای مادّی باشد- قادر نيستند حادثه ای مثل حادثه صلح امام حسن را بر دنيای اسلام تحميل کنند. اين جا اگر دشمن زياد فشار بياورد، حادثه کربلا اتّفاق خواهد افتاد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين به عدم سوء نيت کسانی که برداشت غلط از مواضع روز گذشته ولايت دارند اشاره و خاطرنشان کرد: اين افراد خوب است به پس و پيش کلام هم نگاهی بياندازند و اگر غرضی دارند هم بدانند که با اين خيال‌های واهی نمی‌توانند دل خوش کنند؛ هرچند صلح امام حسن (ع) يک اقدام مقدس، هوشمندانه و الهی است و به آن افتخار می کنيم ولی آن مورد مربوط به روزگاری است که مردم دور و بر ولايت را به خاطر بی بصيرتی رها کردند و سرداری برای مقاومت نمانده بود، نه برای مردم قهرمان، دلاور و بصير ايران که با همه وجود در صحنه اند و هر جوان بسيجی شان سرداری پا به رکاب برای فتوحات بزرگ است.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج با اشاره به تفاوت ملت امروز ايران و مردم کوفه در زمان امام حسن (ع) بيان کرد: مردمی که جوانانش پيش ما می آيند و برای اعزام به جبهه های دفاع از فلسطين التماس کرده و اشک می ريزند و برای شهادت لحظه شماری می کنند چه شباهتی به مردم کوفه در زمان امام حسن (ع) دارند. ملتی که وقتی شهيد احمدی روشن را ترور می کنند جوانانش صف بسته و برای تغيير رشته خود به رشته هسته ای ثبت نام می کنند چه نسبتی با ملت واداده آن روز دارند.

وی آمادگی جوانان بسيجی و حزب اللهی را در سراسر جهان يادآور شده و ادامه داد: امروز ملت قهرمان و بصير ايران هر جوان بسيجی اش يک سردار بزرگ برای دفاع از ولايت و پيشبرد انقلاب است و می تواند فتوحات بزرگی را ميدان داری کند که کافی است امام خامنه ای لب تر کند تا ببينند جوانان حزب اللهی ايرانی، عراقی، لبنانی و سوری چگونه طومار صهيونيسم را در هم خواهد پيچيد.

نقدی در پايان سخنان خود با بيان اينکه رژيم امريکا آرزوی تکرار صلح امام حسن (ع) را به گور خواهد برد، اظهار داشت: وقتی امريکا و اذنابش از يک سخنرانی کوبنده، انقلابی و سراسر ضد امريکايی و همچنين اميد بخش و مقتدرانه با توسل به يک واژه اين طور برداشت می کنند، می توان به عمق شکست آنان از انقلاب اسلامی پی برد. امريکا و اذنابش بدانند تا اين ملت هوشيار و فداکار هستند هيچ تحريم و تهديدی نمی تواند آنها را خسته کرده و از ميدان خارج کند.

نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۲ صبح امروز ضمن بازديد از راکتور تحقيقاتی تهران و آزمايشگاه های راديو داروها در سازمان انرژی اتمی از نزديک با برخی فعاليت ها و دستاورد های دانشمندان هسته ای کشورمان آشنا شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016