پنجشنبه 28 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف در سازمان ملل: ايران خواهان تعامل با جامعه جهانی و سازمان ملل متحد است

ايسنا ـ وزير امور خارجه کشورمان گفت: در جهان کنونی نمی‌توان با وجود ناامنی برای ديگران به امنيت رسيد و با هزينه باخت طرف مقابل به برد رسيد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمدجواد ظريف که برای شرکت در شصت‌وهشتمين نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد به نيويورک سفر کرده است، در جمع سفرا و نمايندگان دائم کشورهای عضو سازمان ملل با اشاره به شرايط متشنج خاورميانه در شرايط کنونی تصريح کرد: جای خوشحالی دارد که زمزمه‌های جنگ کمتر شده و اگرچه خاموش نشده اما بر طبل جنگ محکم کوبيده نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: اقدام نظامی و اعمال زور هيچ مشکلی را حل نخواهد کرد و از جنگ نمی‌توان به عنوان ابزاری برای رسيدن به اهداف سياسی استفاده کرد. کسانی که بر اين باور هستند که از طريق سرکوب و يا ورود به جنگ می‌توان به اهداف دلخواه رسيد، سخت در اشتباه هستند.

وی درباره نگاه برخی از اعضای سازمان ملل به برنامه هسته‌ای ايران تصريح کرد: هدف ما تعامل صحيح برای حل و فصل موضوع هسته‌ای و نه مذاکره برای مذاکره می‌باشد. ما خواستار راه حلی هستيم که حقوق مسلم ايرانيان را محترم بشمارد و البته بتواند نگرانی برخی از اعضای جامعه بين‌المللی را نيز برطرف نمايد. ما بر اين باوريم که می‌توان به راه حلی رسيد که برای تمامی طرف‌ها قابل قبول باشد.

وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست که با حضور جمع قابل توجهی از ديپلمات‌های ارشد مقيم سازمان ملل و به دعوت سفير و نماينده دائم کشورمان برگزار شده بود، نقش سازمان ملل متحد در ايجاد فضايی جهت زندگی انسان‌ها در کنار يکديگر وحل مشکلاتی نظير گرم شدن زمين، مبارزه با تروريسم و بحث سلاح‌های کشتار جمعی را برجسته و سازنده خواند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه رياست جمهوری و انتخاب روحانی به عنوان رييس‌جمهور کشورمان تصريح کرد: دولت جمهوری اسلامی ايران معتقد است که سازمان ملل متحد می‌تواند نقش بسيار مهم و سازنده‌ای را برای نسل‌های امروزی و آتی ايفا نمايد. معتقديم سازمان ملل متحد بيش از هر چيز متعلق به آينده است.

وی تاکيد کرد: جمهوری اسلامی ايران خواهان تعامل با جامعه جهانی و سازمان ملل متحد است.

وزير امور خارجه کشورمان ادامه داد: در جهان کنونی نمی‌توان با وجود نا امنی برای ديگران به امنيت رسيد و با هزينه باخت طرف مقابل به برد رسيد.

وی به اشاره به حادثه يازده سپتامبر که چند روز پيش سالگرد آن بود، تصريح کرد: اين حادثه نشان داد که در دنيای نا امنی نمی‌توان امنيت جداگانه‌ای را برای خود متصور بود.

قبل از سخنرانی وزير امور خارجه کشورمان ، محمد خزاعی سفير و نماينده دائم جمهوری اسلامی ايران نزد سازمان ملل و يان الياسون قائم مقام دبيرکل سازمان ملل طی سخنانی ورود وزير امور خارجه کشورمان به نيويورک را خوش آمد گفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016