یکشنبه 7 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج ماموستا جمال حسينی، امام جماعت مسجد جامع دهستان قروچايی

کميته گزارشگران حقوق بشر- ماموستا جمال حسينی، امام جماعت مسجد جامع دهستان قروچايی از توابع شهرستان قروه از سوی اداره اطلاعات مورد اهانت و از اين دهستان اخراج شد.

بنا به گزارشهای دريافتی، پس از آنکه ماموستا جمال حسينی از سوی اداره اطلاعات در چند مورد مورد تهديد قرار گرفت، در روز جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲، قبل از شروع نماز جماعت، ضمن اهانت به وی از سوی ماموران اداره مذکور با توسل به زور از اين دهستان اخراج شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گفتنی است که دو روز پيش نيز ماموستا فيض الله حسين پناهی، از روحانيون خوشنام اين منطقه توسط اداره اطلاعات مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. نامبرده از فعالان فرهنگی و مذهبی اهل سنت است که اقدام به برپايی شب شعر و کلاسی های فرهنگی و ادبی و مذهبی می کرده ، که بر اساس اين گونه فعاليتها، با نظر اداره اطلاعات منطقه از مقام روحانيت خلع شده است.

ماموستا فيض الله حسين پناهی در سالهای گذشته نيز بارها توسط نهادهای امنيتی بازداشت و مدتهای طولانی را در اداره اطلاعات و زندان بسر برده است. که از جمله در دو سال گذشته نامبرده به اتهام اعتراض به حکم اعدام انور حسين پناهی يکی از فعالان کرد و بر پايی تجمعات اعتراضی، يک ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات قروه زير شديدترين شکنجه ها به سر برد که بعدا با قيد و ثيقه ای سنگين آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016