سه شنبه 9 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دادگستری: ازدواج فرزند خوانده با سرپرست خلاف روح قانون است

• وزير دادگستری گفت: بايد بر روی لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست اصلاحاتی انجام شود تا تبصره ماده ۲۷ اين لايحه برای افکار عمومی مسئله‌ ساز نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشيه ششمين جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسيون حقوق کودک درباره لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، گفت: سازمان بهزيستی توضيحات لازم را در مورد اين قانون داده است و اين قانون، قانونی پيشرفته و ارزشمند است و زوايای خوبی را برای حقوق کودک مورد توجه قرار داده و بنا شده اطلاع‌رسانی در اين زمينه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه روح قانون، عدم ازدواج فرزندخوانده با سرپرست است، ادامه داد: اين موضوع در موارد استثنايی امکان‌پذير است که قانونگذار هم اشاره داشته با نظر دادگاه انجام شود؛ بنابراين بايد اصلاحاتی انجام شود تا چنين مسائلی برای افکار عمومی مساله‌ساز نشود. بنا شده که ما اين موضوع را پيگيری کنيم تا اين دغدغه برطرف شود ضمن اين که احکام شرعی باقی بماند ولی مساله‌سازی نکنيم.

وزير دادگستری با اشاره به تبصره ماده ۲۷ لايحه حمايت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست ادامه داد:‌ اساس فرزندخواندگی اين است که ازدواج با فرزندخوانده صورت نگيرد که ما پيگير حل شدن اين موضوع در تبصره لايحه حمايت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست هستيم.

پورمحمدی درباره برگزاری ششمين جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسيون حقوق کودک اظهار کرد: بحث اصلی اين جلسه در زمينه حقوق کودک و شهروندی است. از آنجا که قوانين اسلام و قانون اساسی بسيار غنی هستند، می‌توان گفت فوق‌العاده به حقوق در کشورمان بها داده شده است، ولی متاسفانه يکی از نقصهای ما در اجرا و عدم هماهنگی است که چنين نشستهايی ما را در اجرای قوانين و هماهنگ‌سازی کمک می‌کند.

وی در مورد رسيدگی به مشکلات سازمان زندان‌ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نيز گفت: رسيدگی به مشکلات سازمانهای زندانها و ثبت اسناد و املاک و پزشکی قانونی مدنظر ما است. بودجه اين سازمان‌ها را مدنظر داريم و از اين رو با منابع نيروی انسانی رياست جمهوری و قوه قضائيه صحبت کرده‌ايم.

پورمحمدی افزود: قرار است که بودجه سال جاری و بودجه ۹۳ اين سازمانها را پيگيری کنيم زيرا دولت به سازمانهای ثبت، زندانها و پزشکی قانونی اهميت ويژه‌ای دارد و وظيفه دارم به عنوان مسئول و رابط بين دو قوه مسائل اين سازمان‌ها را جدی‌تر دنبال کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016