شنبه 20 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اسماعيل کوثری: فردو، غنی سازی و خروج اورانيوم از ايران خط قرمز است

مهر ـ عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه تا زمانيکه چهار کشور آلمان، فرانسه، انگليس و آمريکا در چارچوب قانون عمل نکنند از اين مذاکرات نتيجه ای حاصل نخواهد شد، افزود: مذاکره روی خطوط قرمز هسته‌ای معنا ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسماعيل کوثری عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا مذاکره کنندگان گروه ۱+۵ آمادگی و اختيارات لازم را برای به رسميت شناختن حق غنی سازی صلح آميز ايران را در مذاکره پيش رو دارند، گفت: با توجه به اينکه حتی آقای اوباما با تصميمات و نظراتی که دارد با ديدن نتانياهو نظرش تغيير کرد، بعيد می دانم وزرای امور خارجه آمريکا، انگليس، آلمان و فرانسه بخواهند تصميم گيرنده نهايی باشند، لذا من زياد خوش بين نيستم اينها بتوانند تصميم نهايی را بگيرند هر چند بايد منتظر باشيم ببينيم روند مذاکرات چگونه پيش می‌رود.

وی با بيان اينکه تا زمانيکه چهار کشور آلمان، فرانسه، انگليس و آمريکا در چارچوب قانون عمل نکنند از اين مذاکرات نتيجه ای حاصل نخواهد شد، افزود: آنها بايد تابع چارچوب و قوانين بين‌المللی باشند همان قوانينی که خودشان تدوين کرده‌اند.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه بهتر است آنها بيايند در چارچوب قانون مسائل را مطرح و بررسی کنند افزود: آنها خواسته‌ای دارند فراتر از قانون در مقابل ما هم زير بار نخواهيم رفت.

کوثری دليل طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای را نگاه از بالا به پايين کشورهای غربی دانست و گفت: ما می‌خواهيم در مذاکرات تعيين و تکليف شود ما نمی خواهيم فقط وقت بگذرد هر چند گذر زمان به نفع ما بوده چون اولا آژانس متوجه شده ما در چارچوب قانون عمل می کنيم دوما اينکه تعداد سانتريفيوژهايمان را بالا برده ايم و يک کشور هسته ای شده ايم که اين روند علمی چه بخواهند چه نخواهند قابل برگشت نيست.

عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه طرف غربی در گذشته تعطيلی فردو، تعليق غنی سازی اورانيوم و خارج کردن اورانيوم غنی شده از کشور را خواستار شده گفت: مذاکره بر روی اين موارد معنی ندارد، اورانيوم غنی شده موجود در کشور هم قانونی هم صلح‌آميز است.

وی ادامه داد: ما اگر می خواستيم زير بار زور برويم انقلاب نمی کرديم مقاومت نمی‌کرديم آنها اگر فکر می کنند شرايط مانند زمان بعد از جنگ جهانی دوم است که با اسلحه و چپاول خواسته های خود را تامين کنند، بدانند اشتباه فکر می کنند چون دوران اين سياستها تمام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016