دوشنبه 22 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار زندانی ديگر مشمول عفو شده و آزاد شدند

خبرگزاری هرانا – در پی اعلام عفو ۸۰ زندانی عقيدتی و امنيتی چهار زندانی ديگر عصر امروز از زندان آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پيمان صمدی، وحيد روحبخش، مهدی تاجيک و عيسی خان حاتمی افرادی هستند که امروز مشمول عفو شدند.

قابل ذکر است مهدی تاجيک و عيسی خان حاتمی در زمان اعلام عفو در مرخصی بسر می‌بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



پيمان صمدی، زندانی سياسی است که از فروردين ماه سال جاری جهت تحمل محکوميت خود به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل شد، وی دانشجوی متالوژی دانشگاه علمی کاربردی است که به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق وبلاگ نويسی مهرماه ۸۸برای اولين بار توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از مدتی بازداشت موقت در بند ۲۰۹ با قيد وثيقه آزاد شد.

اين زندانی سياسی در ابتدا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴سال حبس تعزيری محکوم و پس از آن اين حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر به يک سال حبس تعزيری تقليل يافت و سه سال ديگر حبس وی به جزای نقدی تبديل شد.

وحيد روح بخش از معترضان انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ است که به دليل شرکت در راهپيمايی‌های اعتراضی پس از انتخابات بازداشت شده بود وی فارغ التحصيل رشته معماری است و در تاريخ ۲۹ خرداد ۸۹ در منزل شخصی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات قزوين بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوين منتقل شد بود.

روح بخش پس از گذراندن دو ماه در سلول‌های انفردی در بند ۲۰۹ به قيد کفالت بيست ميليون تومانی آزاد شد. اما بلافاصله در شهريور‌‌ همان سال به اتهام اجتماع و تبانی از طريق شرکت در تجمعات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به سه سال جبس تعزيری محکوم شد. اين حکم در دادگاه تجديد نظر به هيجده ماه حبس تعزيری تقليل يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016