سه شنبه 23 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش اخلال در سخنرانی هاشمی رفسنجانی

روزنامه شرق: گروه‌های فشار هنوز دست‌بردار نيستند، اگرچه باز هم ناکام ماندند و مراسم سخنرانی هاشمی در مراسم بزرگداشت «آيت‌الله اشرفی‌اصفهانی» برخلاف برخی اخبار، با وقفه‌ای کوتاه بدون مشکل به پايان رسيد.

به گزارش «شرق» از «کرمانشاه» روز گذشته در حالی‌که صحن مسجد جامع اين شهر از جمعيت پر شده بود و بيش از هزار نفر هم در فضای بيرون مسجد گرد آمده بودند، گروهی که تعدادشان به کمتر از ۲۰نفر می‌رسيد و از قبل داخل مسجد سازماندهی شده و جايگاه مقابل سخنران اصلی را پر کرده بودند، در نيمه‌های سخنرانی هاشمی سعی کردند به‌نوعی مراسم را برهم بزنند، همچون ماجرای اهانت به يادگار امام(ره)، توهين به رييس مجلس شورای اسلامی در صحن حضرت معصومه(س) و اهانت به رييس‌جمهور بعد از بازگشت از نيويورک در فرودگاه مهرآباد.

افراد خودسر در حالی اين‌بار شعار «مرگ بر آمريکا» را بهانه برهم زدن مراسم کرده بودند که جمعيت حاضر در مسجد با شعار يکپارچه «سلام بر هاشمی، درود بر خاتمی» به آنها پاسخ می‌دادند. «هاشمی‌رفسنجانی» هم در واکنش، آنها را به آرامش دعوت کرد و با يادآوری آفت‌های تفرقه آنان را به وحدت و همراهی با اکثريت مردم فراخواندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک منبع آگاه هم با اشاره به اينکه مديريت استان در دولت جديد هنوز تغيير نکرده و استاندار دولت قبلی همچنان در سمت خود باقی است به «شرق» گفت: «به نظرم در اين خصوص کوتاهی‌ای صورت گرفت. تا جايی که مجری انتخاب‌شده برای مراسم بدون اشاره به نام هاشمی‌رفسنجانی يا سمت رييس مجمع‌ تشخيص‌ مصلحت نظام صرفا با عنوان «ميهمان مراسم» از او ياد کرد و صحبت‌های «دمياد» استاندار هم به يک دقيقه نرسيد.»

برخی اخبار هم حاکی از اين است که تعدادی از جوانان حاضر در محل بعد از پايان مراسم دستگير شدند.

اگرچه سخنرانی هاشمی بعد از حدود ۴۰ دقيقه به پايان رسيد اما مهر هم گزارش داده است هاشمی‌رفسنجانی سخنرانی خود را با اين جمله که «فشردگی مراسم زياد است و به همين دليل سخنرانی خود را همين جا به پايان می‌برم» مراسم را به اتمام رساند. اين در حالی بود که هاشمی چندين‌بار از مردم خواست که شعارها را متوقف کنند تا وی بتواند به سخنرانی خود ادامه دهد.

مردم هنوز ثمرات انقلاب را کامل نچشيده‌اند

آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ديروز با اشاره به حمايت و پشتيبانی مردم از انقلاب در تمام صحنه‌ها، يادآور شد: «اين مردم بودند که با حضورشان انقلاب را به پيروزی رساندند و در دوران هشت‌سال جنگ تحميلی نيز زمينه پيروزی ايران را فراهم آوردند. در دوران سازندگی و پس از جنگ نيز همواره حامی نظام و انقلاب بوده‌اند و هنوز هم پای کار هستند و اين استحقاق را دارند که مسوولان برای آنها بيشتر کار کنند.»

اين عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: «با وجود پيشرفت‌هايی که در کشور حاصل شده است، مردم هنوز به‌طور کامل ثمرات انقلاب را نچشيده‌اند و بايد کارهای بيشتری برای آنان انجام شود.»

وی با بيان اينکه «امروز در کشور به آرامش، اتحاد و همدلی نياز داريم»، گفت: «اختلاف‌ها به ضرر همه است و کشور را از مسير پيشرفت دور می‌کند. نبايد اجازه دهيم با برخی اظهارنظرهای نادرست، آرامش کشور از بين برود. »

هاشمی‌رفسنجانی به انتخابات اخير رياست‌جمهوری نيز اشاره کرد و افزود: «اين انتخابات در کشور در کمال آرامش و به بهترين شکل و بدون هيچ مشکلی برگزار شد و مردم به فرد مورد نظرشان رای دادند و اين هم از برکات انقلاب است.»

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به پتانسيل‌های اين استان در بخش‌های مختلف اظهار کرد: «اين استان امتحان خود را به‌خوبی پس داده است. هنوز حق مردم کرمانشاه به‌خوبی ادا نشده است و اميدواريم مسوولان به اين خطه از کشور توجه بيشتری داشته باشند.»

او همچنين با اشاره به شرايط امروز منطقه، گفت: «امروز شاهد اختلاف، جنگ و درگيری و کشتار در اکثر کشورهای منطقه هستيم، ولی ايران اسلامی در اين جزيره پر از درگيری، يک کشور آرام و باثبات است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016