چهارشنبه 24 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: دانشگاه بايد از جو امنيتی رها شود، انتقاد از صداوسيما و سئوال از بانوان

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه دانشگاه بايد از جو امنيتی رها شود گفت: محيط کلاس های درس بايد محيط تبادل نظر باشد؛ اينطور نباشد که استاد سخن بگويد و دانشجو فقط گوش کند؛ دانشجويان بايد به بحث و تبادل نظر با استاد بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر از کرمانشاه، آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر امروز در ديدار با جمعی که از آن تحت عنوان نخبگان استان کرمانشاه ياد شد، در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: امروز مردم ايران آگاه ترين مردم جهان هستند و اين آگاهی ناشی از تبار نيروهای ناب اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: آگاهی چيزی نيست که بتوان به زور آن را پس گرفت؛ اگر آن را اسير کنند طبيعاتا بيشتر می شود و اگر آزاد گذاشته شود که خود به خود اين آگاهی در بين مردم رواج پيدا می کند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: با تعصب و لجاجت و دروغگويی نمی توان جلوی آگاهی ملت را گرفت؛ هيچ لجوج دروغگويی در دنيای امروز پيروز نمی شود.

هاشمی تصريح کرد: ممکن است بتوان با زور و تهديد مردم را آرام نگه داشت اما اين خلاف فطرت انسان است؛ اين آرامش ساختگی هميشه يکنواخت نيست و جزر و مد دارد.

وی در ادامه به مسائل بانوان گريزی زد و گفت: زمانی يکی از دغدغه های اصلی بنده تحصيل خانمها در دانشگاه بود که امروزه می بينيم که اين قشر در مراز دانشگاهی نه تنها از آقايان کمتر نيستند بلکه در بسياری از موارد گوی سبقت را نيز از آن ها ربوده اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: زمينه حضور بانوان در پست های مختلف وجود دارد و اين ديگر به خود آن ها بستگی دارد که چرا آن طور که بايد و شايد حضور پيدا نمی کنند.

هاشمی خطاب به بانوان اظهار کرد: چرا در زمان انتخابات مجلس به همجنس های خود رای نمی دهيد؟ در آن صورت هم می توانيد قانون تصويب کنيد هم وزير عزل و نصب کنيد و اداره امور راه به دست بگيريد؛ اگر اين کار را نمی کنيد پس خودتان مقصر هستيد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ديگر تحت تاثير صدا و سيما و جعبه ای که مطالب را با سانسور به مردم تحويل می دهد نيستند؛ مردم ايران امروز آگاه شده اند و عقل خود را دست جعبه ای که سانسور می کند نمی دهند.

رئيس هيئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفيت و پتانسيل بالای ايران در تربيت دانشمندان سخن گفت و بيان داشت: محيط کلاس های درس بايد محيط تبادل نظر باشد؛ اينطور نباشد که استاد سخن بگويد و دانشجو فقط گوش کند؛ دانشجويان بايد به بحث و تبادل نظر با استاد بپردازند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: دانشگاه ها بايد از قيد و بند امنيتی و دانشجويان اخراجی و ستاره دار و امثالهم رها شوند و به محيطی آزاد برای کسب علم و دانش و آگاهی تبديل گردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016