چهارشنبه 24 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ایران بازرسی از سایت‌های هسته‌ای خود را پذیرفت

ایران در مذاکرات هسته‌ای با کشورهای گروه ۱+۵ در ژنو اصل بازرسی سرزده از سایت‌های هسته‌ای خود را پذیرفت. قرار است دور بعدی مذاکرات در نیمه آبان‌ماه در ژنو برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو زمانه ـ به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، توافق بر سر بازرسی سايت‌های هسته‌ای ايران از جمله درخواست‌های آمريکا در مذاکرات هسته‌ای بود.

روز دوم مذاکرات هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان، دو ساعت ديرتر از روز قبل، در ساعت ۱۳ به وقت محلی آغاز و شامگاه امروز پايان يافت.

پيش از آغاز مذاکرات امروز با ايران، اعضای هيئت‌های نمايندگی گروه ۱+۵ در نشستی بر روی جزئيات پيشنهادی ايران با يکديگر گفت‌وگو کردند.

ايران طرح پيشنهادی جديدی در سه بخش را ارائه کرده است اما هيچ يک از هيئت‌های ايرانی و ساير کشورهای گروه ۱+۵ به جزئيات اين پيشنهاد اشاره‌ای نکرده‌اند.

طرح پيشنهادی ايران بر اساس توافق طرفين تا توافق نهايی محرمانه خواهد بود و تنها کليات آن در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است.

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هیئت ایرانی نيز اين طرح را محرمانه خوانده است.

عراقچی تأييد کرده است که کاهش سطح غنی سازی اورانيوم و پذيرش پروتکل الحاقی به معاهده منع گسترش تسليحات اتمی، بخشی از "گام پايانی" در پيشنهاد ايران است.

نشست نخست روز دوم مذاکرات هسته‌ای پس از ظهر امروز پايان يافت و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه به وقت محلی از سر گرفته شد.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از يک عضو هيئت ايرانی نوشته است محمدجواد ظريف، در نشست بعد ازظهر امروز شرکت کرد.

در پايان مذاکرات دو روزه ايران و گروه ۱+۵ بيانيه مشترکی منتشر شد.
در اين بيانيه از مذاکرات اين دو روز به‌عنوان "مذاکرات محتوايی و با نگاهی رو به آينده" ياد شده است.

بيانيه مشترک پايان مذاکرات: طرح پيشنهادی ايران توسط اعضای گروه ۱+۵ به عنوان مشارکتی مهم در فرايند مذاکرات به دقت مورد بررسی قرار می‌گيرد
در بيانيه مشترک گفته شده است که اعضای هيئت‌های مذاکره‌کننده مشورت‌های دوجانبه و مشترکی پيرامون عناصر مختلف رهيافت پيشنهادی را به صورت عميق پيگيری کردند.

بر پايه اين بيانيه دو طرف همچنين موافقت کردند که کار‌شناسان هسته‌ای، علمی و امور تحريم گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ايران پيش از نشست آينده و برای بررسی اختلاف نظرها و تهيه و تدوين گام‌های عملی تشکيل جلسه دهند.
سبق بيانيه مشترک، ايران و گروه ۱+۵ توافق کردند که دور بعدی مذاکرات را در تاريخ ۱۶ و ۱۷ آبان‌ماه (هفت و هشت نوامبر) در ژنو برگزار کنند.
تا آن زمان اعضای گروه ۱+۵ در کشورهای خود درباره طرح پيشنهادی ايران مشورت کنند.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ روز سه‌شنبه (۲۳ مهرماه) آغاز شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016