سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاکيد دوباره عراقچی بر ضرورت محرمانه ماندن جزييات مذاکرات ژنو

ايسنا ـ معاون امور بين‌الملل و حقوقی وزارت امور خارجه گفت:هيچ مطلبی درباره جزييات محتوای مذاکرات ايران و ۱+۵ در ژنو را تاييد نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سيدعباس عراقچی در حاشيه مراسم روز بزرگداشت سازمان ملل در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد تاسيس سازمان ملل گفت: وزارت امور خارجه به همراه دفاتر مستقر در تهران که به سازمان ملل متحد وابسته بودند قرار بود اين روز را گرامی بداريم که اين مراسم همزمان با سفر خانم کلارک به ايران شد. وی سفر بسيار خوبی به ايران داشت. امروز روز بسيار خوبی داشتيم و ايشان از همکاری‌های ايران تقدير کردند در حال حاضر بيش از ۱۸ نهاد وابسته به سازمان ملل در تهران دفتر دارند، اميدواريم اين مراسم مقدمه‌ای برای گسترش همکاری‌ها ميان ايران و سازمان ملل متحد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره مذاکرات ژنو گفت: بنده هيچ مطلبی که تاکنون درباره محتوای مذاکرات ايران و ۱+۵ در ژنو برگزار شده بود تاييد نمی‌کنم تمام اين‌ها فضاسازی‌هايی است که رسانه‌های معاند و در راس آن رسانه‌های رژيم صهيونيستی انجام می‌دهند. آن‌ها برای گل‌آلود کردن آب و برای پريشان کردن فضای موجود چه در ايران و چه در جهان اين مطالب را منتشر می‌کنند ما و اعضای ۱+۵ در خصوص اين‌که نبايد جزييات مذاکرات ايران و ۱+۵ پخش شود متعهد هستيم، البته کليات مذاکرات را بنده در مصاحبه‌های مختلف بيان کردم اما در خصوص اين‌که محتوا و جزييات مذاکرات پخش شود همچنان متعهد هستيم. کليات مذاکرات چيز محرمانه‌ای نيست، ما چارچوب‌های بحث و قالب‌های مذاکرات‌مان را مطرح کرده‌ايم.

عراقچی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اين‌که غرب در برابر گام‌هايی که ايران بردارد تحريم‌ها و اموال مسدود شده را آزاد می‌کند؟ گفت: همه اين‌ها گمانه‌زنی است اجازه دهيد که جزييات مذاکرات در زمان مخصوص خود اعلام خواهد شد. ضمن اين‌که ما در قالب جزييات فعلا در حد تبادل نظر با يکديگر گفت‌وگو کرديم. آن‌چه که در ژنو مورد توافق واقع شد مداليته مذاکرات بود اما در مورد محتوا صرفا در حد تبادل ايده‌های صحبت کرديم هنوز هيچ چيز معلوم نيست و تمام آن‌چه که درباره مذاکرات در رسانه‌های غربی منتشر شده گمانه‌زنی است و به نظر بنده يک دست پنهان در پشت سر آن‌هاست که مرتبط با محافل نزديک به رژيم صهيونيستی است که برای آلوده کردن فضای موجود و برای ايجاد شک و ابهام و ترديد در مردم ايران انجام شده است و کسی نبايد به اين مطالب توجه کند و اجازه دهند مذاکرات روند معقول‌،منطقی مسير خود را طی کند و ان‌شالله به نتيجه برسد.

معاون وزير امور خارجه درباره اظهارات اخير شيمون پرز درباره برنامه هسته‌يی ايران و الزام حذف کردن دانشمندان هسته‌يی اين کشور ادامه داد: صحبت‌های وی برای ما هيچ ارزشی ندارد.

وی درباره اظهارات اخير بشار اسد مبنی بر نااميدی از برگزاری نشست ژنو ۲ گفت: ما اميدواريم که در نهايت يک راهکار سياسی برای سوريه بدست آيد و اين مساله صرفا از طريق گفت‌وگو و تعامل همه مردم سوريه و ميان دولت و گروه‌های معارض امکان‌پذير است اگر ترديدهای نسبت به نشست ژنو دو در ميان دولت سوريه به و جود آمده است به خاطر عدم به برخورد منسجم و مناسب گروه‌های معارض است ما هنوز شاهد نبوديم که آن‌ها بتوانند به يک شکل منسجم در اين نشست شرکت کنند اما به هر حال اميدواريم که هرگونه راهکار سياسی برای سوريه به پيش رود و هيچ راهکار ديگری را قائل نيستيم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان اعلام اسامی کاردار غيرمقيم ايران در انگليس گفت: ظرف ۷ و ۸ و ۱۰ روز آينده کاردار ايران و کاردار انگليس معرفی خواهد شد و اما هنوز اسم نهايی کاردار غيرمقيم ايران در انگليس مشخص نشده است.

عراقچی درباره برگزاری نشست‌های فنی ايران و ۱+۵ گفت: ان‌شاءالله هفته آينده بعد از مذاکرات ايران و آژانس مذاکرات فنی و تخصصی ايران و ۱+۵ خواهيم داشت و تا قبل از برگزاری مذاکرات بعدی ژنو ميان ايران و ۱+۵ دو جلسه نشست فنی و تخصصی برگزار شود.

وی درباره اميدواری ايران نسبت به برگزاری نشست ژنو ۲ گفت: ما هميشه به راهکارهای سياسی اميدوار هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016