سه شنبه 30 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: نژاد اروپايی در حال انقراض است، کار آنها که مسائلی به امام نسبت می دهند، به تکذيب خدا می رسد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئيس سازمان بسيج مستضعفين با انتقاد از افرادی که مسائلی را به امام خمينی(ره) نسبت می دهند گفت: افرادی که در ابتدا انديشه های درستی در آنها سرزده و بد عمل هستند اگر اين کار را استمرار بخشند کارشان به تکذيب پروردگار هم می رسد.

سردار سرتيپ محمدرضا نقدی رئيس سازمان بسيج در همايش طرح تحول نقوش و نوشته های پوشاک که روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد گفت: ما مدعی تحقق تمدن اسلامی هستيم و اصلی ترين رکن تمدن اسلامی، فرهنگ اسلامی و جنبه های انسانی و نرم افزاری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه سبک زندگی، زيربنا و پی تمدنی اسلامی است افزود: اگر سبک زندگی و فرهنگ اسلامی درست نباشد هر بنايی هر چقدر هم که زيبا باشد فرو می ريزد.

سردار نقدی با اشاره به اينکه دشمنان در تحقق تمدن اسلامی با ما ستيز دارند ادامه داد: يعنی اينکه آنها می خواهند نگذارند ستونهای اصلی بنای تمدن اسلامی شکل بگيرد.

رئيس سازمان بسيج در ادامه سخنان خود به اهميت نقش انديشه در پوشش و ظاهر افراد اشاره کرد و گفت: يعنی اگر فردی باوقار و باشخصيت لباس جلف پوشيد حتما اين طرز پوشش روی شخصيت آن فرد تاثير می گذارد لذا بايد دقت کنيم چه می پوشيم و بدانيم لباسهای ما چه پيامی و چه پيامدهايی دارد.

سردار نقدی در بخش ديگر سخنان خود از اصناف بخاطر ارائه طرحهای جديد پوشاک تشکر کرد و گفت: اصناف پيش قدم شدند همانطور که در انقلاب پيش قدم بودند شهيد طيب رضايی پرچمدار نهضت و يکی از اعضای اصناف در ۱۵ خرداد بود امروز با وجود اينکه انتظار می رفت نهادهای فرهنگی پيش قدم شوند اصناف پيش قدم شدند.

وی با بيان اينکه کشوری که مدعی تمدن اسلامی است بايد بتواند الگوی خود را به جهان اسلام معرفی کند ادامه داد: ما دلايل فراوانی داريم که نبايد از شکل ها و تصاوير غربی بر روی لباسها پيروی کنيم.

رئيس سازمان بسيج در ادامه به دلايل مخالفت خود با عدم پيروی از تصاوير غربی بر روی لباسها اشاره کرد و گفت: مگر ما خودمان هويت نداريم که از شخصيت و هويت استقراضی استفاده کنيم مگر ما زبان و فرهنگ نداريم که آنها بخواهند زبان و فرهنگشان را به تحميل کنند.

وی ادامه داد: کت و شلوار برای ما نيست ما لباس بهتر از اين داشتيم که در آن راحت تر بوديم و با جغرافيای ما تطبيق بيشتری داشت.

سردار نقدی با بيان اينکه غربيها در همه امور زندگی ورشکسته شده اند افزود: اقتصاد، فرهنگ و اخلاقيات آنها در حال انحطاط کامل است نژاد اروپايی در حال انقراض است اگر ۱۰۰ سال ديگر بخواهيد نژاد اروپايی پيدا کنيد بايد گروه تحقيق بفرستيد زيرا رشد جمعيت در اروپا منفی است.

وی با بيان اينکه اين آماری که ارائه می کردم آمار رسمی است ادامه داد: نژاد اروپايی ها مثل نژاد دايناسورها در حال انقراض است چرا چون در بين آنها فرهنگ مستهجن و مبتذلی رواج پيدا کرده است و دليل ديگر انقراض نژاد آنها اين است که آنها با رواج همجنس بازی و زندگی با حيوانات فقط به فکر خودشان هستند.

وی استفاده از نمادهای غربی بر روی پوشاک ايرانی را روحيه دادن به دشمن دانست و گفت: از روز اولی که اينها را شناختيم در حال اشغال و تجاوز بوده اند مسجد کرمان را آتش زدند، مردم را در آبادان سوزاندند از صدام و شيميايی زدن او حمايت کردند مدام در حال تحريم و تحقير کردن هستند وقتی قومی اين طور با ما رفتار می کنند آيا خوب است از رفتار و نمادهای آنها استفاده کنيم؟

سردار نقدی با بيان اينکه ما ملتی هستيم که حسين(ع)، عباس(ع)، علی (ع) دارد ادامه داد: همه آفرينش به علی (ع) افتخار می کند حالا ما اينها را رها کنيم و برويم عکس يک هنرپيشه معتاد فاسد را به سينه بزنيم! اشتباه است.

رئيس سازمان بسيج با بيان اينکه هيچ کشوری در دنيا افتخارات ملت ما را ندارد اظهار داشت: کدام کشوری در دنيا مقابل همه قدرتها يک تنه ايستاده و پيروز شده است؟ پس چرا بايد به فرهنگ و علايم کشورهای ديگر پناه ببريم.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به مسائل منسوب شده به امام اشاره کرد و گفت: آنهايی که در ابتدا انديشه های درستی از آنها سرزده ولی بد عمل هستند اگر اين کار را استمرار ببخشند کارشان به تکذيب پروردگار هم می رسد از اين آدمها در اوايل انقلاب کم نديديم الان هم می بينيم چه مسائلی را به امام نسبت می دهند البته نمی خواهيم در اين مورد صحبت کنم و می گذريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016