دوشنبه 6 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کل بانک مرکزی: ۲۰ ميليارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برداشت شده است

• اجازه تبديل ارز به ريال و تغييرات پی درپی در اساسنامه اين صندوق با ارايه لوايحی به مجلس برای برداشت از صندوق درگذشته باعث نگرانی سرنوشت صندوق شده است.

ايلنا ـ رئيس کل بانک مرکزی با بيان اين که از مجموع ۵/۵ ميليارد دلار حساب صندوق توسعه ملی ۲۰ ميليارد دلار آن به شيوه‌های مختلف برداشت شده، نسبت به ادامه اين روند و تغييرات پی در پی با ارايه لوايح و مصوبات مجلس در خصوص تزرق نقدينگی از محل اين صندوق به دهک‌های جانبی انتقاد کرد و گفت: اگر روند مذکور که در دولت گذشته ادامه داشته تداوم يابد اين صندوق به سرنوشت حساب ذخيره ارزی دشوار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، ولی الله سيف در دومين روز از همايش بين‌المللی صندوق توسعه ملی که در کيش در حال برگزاری است به ايراد سخنرانی پرداخت و بر بازنگری مجدد در مورد تغييراتی که در دولت گذشته در مورد صندوق توسعه ملی صورت گرفته است تاکيد کرد.

سيف با يادآوری سرنوشت حساب صندوق ارزی گفت: اجازه تبديل ارز به ريال و تغييرات پی درپی در اساسنامه اين صندوق با ارايه لوايحی به مجلس برای برداشت از صندوق درگذشته باعث نگرانی سرنوشت صندوق شده است.

به گفته وی اگر روند مذکور ادامه يابد اين صندوق تنها ذخيره‌ای برای تامين منابع مالی برای بخشهای آب و کشاورزی و محيط زيست و ساخت مسکن خواهد بود.

وی بااين بيان متذکر شد که بايد در روند ادامه کاری صندوق تغييرات اساسی صورت پذيرد.

رئيس کل بانک مرکزی به ماده ۸۴ قانون اشاره کرد و رويکرد اين ماده را ناقض اصل شفافيت بودجه در قالب بودجه دانست.

وی اطلاع رسانی به موقع، شفافيت در خزانه، نظارت بر درآمدها و هزينه‌ها، نحوه سرمايه‌گذاری را از مهمترين رويکردهای جديد برای اداره صندوق توسعه ملی ياد کرد.

وی همچنين به بازنگری در هيات امنای صندوق اشاره کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در مديريت اين هيات امنا می‌تواند نقش تاثيرگذاری در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016