دوشنبه 6 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عراقچی و آمانو ديدار کردند

معاون وزير امور خارجه ايران با مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد عباس عراقچی، معاون حقوقی و بين‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان عصر روز دوشنبه در مقر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ديدار و گفت‌وگو کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار رضا نجفی، نماينده دائم ايران در آژانس و حميد بعيدی‌نژاد، مديرکل سياسی وزارت خارجه عراقچی را همراهی می‌کنند.

عراقچی درباره محتوای ديدارش با يوکيا آمانو در وين به ايسنا گفته بود که " در اين ديدار درباره ادامه همکاری‌ها با آژانس و ارائه رويکرد جديد ايران در مذاکره با آژانس و حل و فصل ابهام‌ها و سوال‌ها ميان دو طرف گفت‌وگو می‌کنم."

ديدار اين ديپلمات ارشد ايران و عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌يی با مدير کل آژانس در حالی انجام می شود که قرار است دور تازه مذاکرات ايران و آژانس عصر امروز ساعت ۱۵ به وقت محلی در مقر آژانس آغاز شود.

ايران و آژانس تاکنون يازده دور مذاکره برای رسيدن به چارچوبی برای حل و فصل ابهام‌ها و سوالات باقی‌مانده آژانس درباره فعاليت‌های هسته‌يی ايران در دو سال گذشته انجام داده‌اند اما اين مذاکرات تاکنون به توافق بر سر مداليته‌ای برای همکاری‌ در زمينه مذکور منجر نشده است.

هم‌چنين، قرار است پس از مذاکرات فنی و کارشناسی ايران و آژانس که به گفته رضا نجفی، رييس هيات مذاکره‌کننده ايرانی دو روزه خواهد بود، مذاکرات کارشناسی ايران و ۱+۵ در مقر سازمان ملل در وين روزهای هشتم و نهم آبان برگزار شود.

بر اساس توافق‌ ميان ايران و ۱+۵ در مذاکرات ژنو که ۲۳ و ۲۴ مهر‌ماه برگزار شد، بنا شد تا هيات‌های کارشناسی دو طرف پيش از مذاکرات بعدی (۱۶ و ۱۷ آبان) با يکديگر مذاکره کنند تا ابعاد پيشنهاد جديد ارايه شده به ۱+۵ بيش‌تر مورد بررسی قرار گيرد و نقاط اشتراک و اختلاف‌نظر نيز روشن شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016