یکشنبه 19 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۷ ترم محروميت از تحصيل دانشجويان و تعطيلی ۳ نشريه منتقد در دانشگاه اميرکبير

دانشجونيوز ـ اميرحسين علی بخشی به دو ترم محروميت از تحصيل و سها مرتضايی، رسول احمدی و کسری گودرزی نيز هر کدام به يک ترم محروميت از تحصيل محکوم شده اند.

کميته انضباطی دانشگاه همچنين مرتضايی و احمدی را به يک ترم محروميت از تحصيل معلق نيز محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی ديگر در هفته های گذشته ۳ نشريه دانشجويی تکاپو، چکامه و غياث به دليل بيان انتقادات خود عليه مديريت دانشگاه توقيف شده اند.

برخورد گسترده با دانشجويان منتقد در حالی در دانشگاه اميرکبير ادامه دارد که عليرضا رهايی، رئيس اين دانشگاه، پس از هشت سال همچنان به کار خود ادامه می دهد.

يکی از دانشجويان دانشگاه اميرکبير به دانشجونيوز گفته است که برخی مسئولان وزارت علوم وعده داده اند که وی به زودی برکنار خواهد شد.

در مرداد ماه امسال نيز ديوان عدالت اداری در حکمی عليرضا رهايی، رئيس دانشگاه صنعتی اميرکبير، را به دو سال انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم کرد.

علت صدور اين حکم، استنکاف عليرضا رهايی از پذيرش و ثبت نام يکی از دانشجويان در مقطع دکتری علی رغم صدور حکم ديوان به نفع او عنوان شده است.

هشت سال ديکتاتوری در دانشگاه اميرکبير

عليرضا رهايی از نزديکان محمود احمدی نژاد است که در طول هشت سال گذشته رياست دانشگاه صنعتی اميرکبير را بر عهده داشته است.

رهايی با همکاری نماينده نهاد رهبری، مير احمدی، در دانشگاه و عوامل امنيتی وزارت اطلاعات به سرکوب فعالين دانشجويی در دانشگاه پرداخت.

رياست وی بر دانشگاه اميرکبير با فشار بر فعالين دانشجويی و اقدام غيرقانونی وی در انحلال انجمن اسلامی دانشجويان آغاز شد.

در تابستان سال ١٣٨۵ در حالی که دانشگاه تعطيل بود، با بولدوزر ساختمان اين انجمن قديمی دانشجويی را تخريب کرد و برای شمار زيادی از اعضای آن احکام محروميت از تحصيل صادر نمود.

پروژه جعل نشريات دانشجويی و شکنجه دانشجويان در بند، تعطيلی کليه نشريات دانشجويی با دستور مستقيم وی، بازداشت گسترده دانشجويان پس از دفن شهيد در دانشگاه و اخراج و محروميت از تحصيل ده ها تن از دانشجويان، محدوديت شوراهای صنفی و کانون های فرهنگی و هنری در دوران وی در حالی به وقوع پيوست که فساد مالی و اعطای رانت های تحصيلی ويژه به نزديکان محمود احمدی نژاد در دانشگاه اميرکبير، مانند حميدرضا افراشته داماد پروين احمدی نژاد، بر کسی پوشيده نيست.

از عليرضا رهايی و صدرالدين شريعتی، به عنوان پيشتازان سرکوب حق تحصيل در گزارش های دفتر تحکيم وحدت و گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ايران، احمد شهيد، ياد شده است.

چندی پيش نيز بيش از ۲۵۰۰ تن از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتی اميرکبير در بيانيه ای به دخالت های رئيس اين دانشگاه در تضعيف نهادهای مدنی و صنفی اعتراض کرده، و خواستار برکناری وی شدند.

اخيرا نيز «کميته پيگيری برکناری رييس دانشگاه» توسط دانشجويان در دانشگاه اميرکبير تشکيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016