سه شنبه 21 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: دشمن تنها زبان خون را می‌فهمد، موشک‌های ۲۰۰۰ کيلومتری ما کابوس دشمن است

ايسنا ـ عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه "ما با دشمنانی وحشی طرف هستيم"، اظهار کرد: برای دشمنان ما هيچ قرارداد و ارزشی مطرح نيست و تنها زبان خون و اقتدار را می‌فهمند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در مراسم دومين سالگرد شهادت شهدای غدير و سردار حسن تهرانی‌مقدم که صبح امروز (سه‌شنبه) در حسينيه امام رضا(ع) برگزار شد، با بيان اينکه "گذشت دارای شش بُعد است"، خاطرنشان کرد: گذشت از رفاه و راحتی، گذشت از غضب، شهوت، آبرو، مال و همچنين گذشت از جان ابعاد مختلف گذشت را شامل می‌شوند.

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه "گذشت از جان، بالاتر از گذشت از ساير ابعاد است"، به شخصيت شهيد تهرانی‌مقدم اشاره کرد و گفت: لقب عارف را هيچ‌کس به شهيد تهرانی‌مقدم نداده است، چراکه هرکسی که معرفت و عرفان را بداند اين صفت را دارد. عارف کسی است که جز خدا چيز ديگری در دلش نيست. شهيد تهرانی‌مقدم فردی بود که در زمان زنده بودنش همواره گمنام بود و هيچگاه خود را مطرح نکرد. او از دوران کودکی حال و هوای هیأت و مسجد را داشت و اين حال و هوا را نيز تا آخرين لحظات عمرش همواره به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پيام تسليت مقام معظم رهبری پس از شهادت تهرانی‌مقدم اظهار کرد: من معتقدم اينکه مقام معظم رهبری ايشان را دانشمند برجسته و پارسايی بی‌ادعا می‌دانند مطمئن‌ترين سخن است، چراکه رهبری در وصف هر شخصيتی چنين صحبت‌های را مطرح نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار يافتن دو کتاب در مورد شهيد تهرانی‌مقدم خاطرنشان کرد: در کتاب «ذوالفقار ولايت» که حاصل آموزه‌های بسياری از شهيد تهرانی‌مقدم است خاطره‌ای از سوی ايشان نقل شده و آمده است زمانی که مقام معظم رهبری جهت بازديد از محل کار ايشان می‌روند، روی شانه تهرانی‌مقدم دست می‌گذارند و می‌گويند "هر قولی که حاج حسن به ما داده به آن وفا کرده است. من نديدم که حاج حسن وعده‌ای به ما بدهد و عمل نکند." اين جمله رهبری از جمله‌هايی است که زمانی که می‌خواهند ليست کربلايی‌ها را بنويسند نام ايشان را در اين ليست وارد می‌کنند.

احمد خاتمی در بخش ديگری از صحبت‌هايش با بيان اينکه "کربلا به معنای ايثار از آغاز تا پايان است"، افزود: ما اوج ايثار را در عرصه کربلا مشاهده می‌کنيم. کربلا تبلور گذشت جان در اوج است. کربلا آموزنده ايثار و از خودگذشتگی است.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه "جبهه‌ها جلوه صداقت هستند"، ادامه داد: جلوه صداقت در ايمان، در جبهه است؛ چراکه در جبهه‌ها هدف، شهادت نيست بلکه کسی که در جبهه‌ها شهيد می‌شود در واقع برنده شده است. هدف در جبهه‌ها، نابودی دشمنان است.

وی در ادامه با اشاره به واحد‌های توپخانه‌ای و موشکی سپاه و بويژه نيروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: همه اين دستاوردها از ذهن نورانی و ذهن زيارت عاشورايیِ شهيد تهرانی‌مقدم برآمده است. همه اين دستاوردها از ذهنی است که با زيارت عاشورا طراحی شده است. ذهنی که با زيارت عاشورا شکل گرفته است، طراح صنايع موشکی‌ای می‌شود که دشمنان را بر زمين می‌زند.

خاتمی همچنين با بيان اينکه "ما با دشمنانی وحشی طرف هستيم"، گفت: دشمنان ما دشمنانی نيستند که زبان تعامل سرشان شود. دشمنان به معنای واقعی، دشمنانی وحشی هستند که فقط زبان زور و قدرت را متوجه می‌شوند. ترديد نداشته باشيد چنانچه اقتدار ايران اسلامی وجود نداشت، بارها آمريکا به کشور ما حمله کرده بود و اگر اقتدار موشکی ما نبود، به تعبير زيبای رهبری، اسرائيل به ايران حمله می‌کرد.

وی با بيان اينکه "موشک‌های ۲۰۰۰ کيلومتری ما کابوس هميشگی آنهاست"، به سخنان رهبری در فروردين سال جاری اشاره کرد و افزود: اينکه مقام معظم رهبری فرمودند چنانچه رژيم صهيونيستی دست از پا خطا کند، تلاويو با خاک يکسان می‌شود، با تدبير عزيزانی همچون شهيد حسن تهرانی‌مقدم است. ملت ايران نيز مديون اين عزيزان هستند.

اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاکيد بر اينکه "دشمان ما به اندازه سرسوزنی به هيچ‌چيز پايبند نيستند"، اظهار کرد: ما با دشمنانی طرف هستيم که سرسوزنی به هيچ‌چيز پايبند نيستند و برای آنها هيچ قرارداد و ارزشی مطرح نيست و صهيونيست‌ها صاحب اختيار آنها هستند. وزرای خارجه کشورهای آمريکا، فرانسه و آلمان همه‌شان يک مقوله هستند و تنها زبان خون و اقتدار را می‌فهمند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه "راهبرد دفاعی نظام ما راهبردی بازدارنده است"، خاطرنشان کرد: هرچه اقتدار ما در اين زمينه بيشتر شود، راهبرد بازدارندگی ما نيز افزايش می‌يابد. اکنون صنعت موشکی کشور ما که مايه افتخار است از هرگونه تعرض دشمن بازدارندگی می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016