یکشنبه 21 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: سياهی لشکرهای فتنه ۸۸ دور دولت حلقه زده‌اند

مهر ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه امروز برخی سياهی لشکرها و معرکه گردانان فتنه ۸۸ دور دولت حلقه زده‌اند، افزود: اين افراد افراطی هستند و با شعار اعتدال دولت همخوانی ندارند و والله به دولت وفا نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در يزد، آيت الله سيد احمد خاتمی، شنبه شب در مراسم سالگرد درگذشت آيت الله سيد جواد مدرسی، يکی از علما و روحانيون بنام يزد با اشاره به برخی تلاش‌ها برای حذف شعار "مرگ بر آمريکا" اظهار داشت: در اين زمينه عده ای منافع خود را در نظر می گيرند زيرا به واقع در اين سال‌ها شعار "مرگ بر آمريکا" برای عده‌ای زيان و ضرر به دنبال داشته اند و اکنون يک شبه به دنبال حذف اين شعار هستند.

وی تصريح کرد: حتی اگر اين شعار حذف شود، نفرت مردم از آمريکا و استکبار به قوت خود باقی است زيرا جناياتی که آمريکا انجام داده، هرگز از ذهن و قلب مردم ما پاک نخواهد شد و يک مذاکره نمی تواند اين همه فلاکتی که از دوران پهلوی تا سالهای بعد از انقلاب، مستقيم يا غيرمستقيم از طريق آمريکا به مردم ايران تحميل شد، به دست فراموشی دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حذف مرگ بر اسرائيل بر خلاف سخن امام خمينی(ره) است

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حذف شعار "مرگ بر اسرائيل" نيز همين گونه است و اين سخن امام از قبل از پيروزی انقلاب بود که اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود.

خاتمی تاکيد کرد: اين سخن امام را که از اسرائيل به عنوان غده سرطانی ياد کردند و روز قدس را برای حمايت از مردم فلسطين و اعلام برائت از رژيم جعلی صهيونيستی تعيين کردند، هرگز از ياد نمی‌بريم و معتقديم، حذف شعار "مرگ بر اسرائيل" مغاير با خواسته و سخن امام خمينی (ره) به عنوان بنيانگذار انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: در مقابل آمريکا ضمن اينکه بايد اندکی نرمش نشان دهيم اما هرگز نبايد از مواضع، ارزش‌ها، عزت و استقلال خود کوتاه بياييم زيرا دشمن ما به دنبال نقطه ضعف است و هر کجا از ما کرنش ببيند، امتياز می‌خواهد.

عضو خبرگان رهبری با ذکر مثالی بيان کرد: اگر يک سگ ولگرد، شخصی را دنبال کند، در صورتی که شخص فرار کند، سگ به‌دنبال او می‌دود زيرا ترس او را حس می‌کند اما اگر در مقابل آن بايستد و سينه سپر کند، سگ ولگرد جرأت نزديک شدن نمی‌کند.

در مقابل آمريکا بايد سينه سپر کنيم

وی تصريح کرد: ما در مقابل آمريکا بايد سينه سپر کرده و از حقوق طبيعی خود مانند حقوق هسته ای، هرگز کوتاه نياييم و هر دو طرف بايد در اين مذاکرات حسن نيت نشان دهند.

خاتمی ادامه داد: ملت ايران نمی تواند به اين راحتی از خون شهدای خود بگذرد بنابراين دولتمردان نبايد به گونه ای رفتار کنند که دشمن در آنها احساس ضعف کند و بخواهد از دولت جمهوری اسلامی ايران به نفع خود امتياز بگيرد يا حقوق ملت ايران را پايمال کند زيرا اين اتفاق يعنی پايمال شدن خون شهدا.

وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به شعار دولت مبنی بر اعتدالگرايی اظهار داشت: به طور قطع مشکلاتی که اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، با اعتدال در عمل حل خواهد شد و اميدواريم دولت تدبير و اميد با شعار اعتدالگرايی خود، در انتخاب مسئولان نيز دقت نظر کند.

خاتمی با بيان اينکه امروز برخی سياهی لشکرها و معرکه گردانان فتنه ۸۸ دور دولت حلقه زده‌اند، افزود: اين افراد افراطی هستند و با شعار اعتدال دولت همخوانی ندارند و ولله به دولت وفا نخواهند کرد.

وی تصريح کرد: اين افراطيون حتی به امام هم وفا نکردند و همه آرمان‌ها و دغدغه‌های امام و انقلاب و شهدا را زير پا گذاشتند.

اعتدال دولت بايد در عمل و عزل و نصب مديران اجرايی شود

عضو خبرگان رهبری تاکيد کرد: وقتی دولت با شعار اعتدالگرايی به ميدان آمد، انتظار داريم شعار خود را در عزل و نصب‌هايش اجرايی کند و از مديرانی استفاده کند که لايق، پيرو خط امام و رهبری، دلسوز مردم و کاردان باشند.

خاتمی خاطرنشان کرد: حمايت از دولت هايی که در مسير امام قدم بر می دارند، دغدغه و سياست رهبری است و ما نيز از اين سياست پيروی خواهيم کرد و اميدواريم با وحدت و همدلی و حمايت از دولت و تقويت آن، مشکلات کشور يک به يک حل و فصل شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره آيت‌الله سيد جواد مدرسی همچنين تسليت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) اظهار داشت: غنای حوزه‌های علميه در زمان حضرت امام محمد باقر(ع) بی بديل بود و ايشان فخر جهان تشيع بود.

وی افزود: حوزه های علميه ما اکنون نيز بايد با تاسی به امام محمدباقر(ع) و بهره گيری از علمايی همچون آيت‌الله سيدجواد مدرسی و امثال ايشان، رونق خود را بازيابند و بتوانند جوابگوی جوانانی باشد که تشنه علوم و معارف دينی هستند.

خاتمی تصريح کرد: جوانان ما اکنون در برابر موجی از تهاجم های فرهنگی و دسايس دشمن قرار گرفته اند و حوزه ها بايد پاسخگو به شبهات آنها باشند و با استفاده از معارف دينی، آنها را از گزند آسيب ها حفظ کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016