دوشنبه 4 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت رقم آزادسازی ۸ ميليارد دلار از دارايی‌های ايران را تاييد کرد

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت رقم آزادسازی ۸ ميليارد دلار از دارايی‌های ايران را تاييد کرد. معاون برنامه ريزی و راهبردی رييس جمهوری با بيان اين که توافق هسته‌ای اخير تاثير بسزايی در اقتصاد ايران دارد گفت: "آزادسازی هشت ميليارد دلار از دارايی های بلوکه شده ايران از سوی آمريکا صحت دارد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، « محمدباقر نوبخت » روز دوشنبه در حاشيه همايش تبيين راهبرد دولت در عرصه های مختلف که در دانشگاه دفاع ملی برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به ايرنا اين مطلب را بيان کرد.

نوبخت گفت: قطعا توافق هسته ای تاثير بسزايی بر اقتصاد ايران دارد و با توجه به اين توافق تحريم ها کاهش خواهد يافت.

وی با تاکيد بر اين که اين منابع قابل استفاده خواهد بود تصريح کرد: البته به اين معنا نيست که کل منابع را به ريال تبديل کنيم بلکه برای استفاده بايد دقت و تحقيق کرد.

** دولت برای بررسی بودجه ۹۳ هر روز تشکيل جلسه می دهد

معاون رييس جمهور در ادامه با بيان اين که هيات وزيران برای رسيدگی تصويب لايحه بودجه ۹۳ هر روز تشکيل جلسه می دهد، گفت: دولت اميدوار است بتواند در وقت قانونی لايحه بودجه را برای بررسی به مجلس تقديم کند.

نوبخت افزود: انتظار می رود نمايندگان به گونه ای عمل کنند تا بتوانيم در بهمن ماه مصوبه بودجه ۹۳ را داشته باشيم.

وی ادامه داد: تلاش بر اين است که در صورت تصويب بموقع بودجه تا اسفند ماه امسال آيين نامه اجرايی بودجه ۹۳ را فراهم کنيم تا در آغاز سال ۹۳ قانون و آيين اجرايی بودجه را داشته باشيم.


** رشد اقتصادی و کاهش ۳۰ درصدی تورم با بودجه ۹۳

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری با بيان اين که لايحه بودجه ۹۳ کل کشور هفته گذشته از سوی اين معاونت به دولت تقديم شد گفت: هيات وزيران برای رسيدگی به اين لايحه تشکيل جلسه داد که تاکنون بيش از ۱۴ تبصره آن به تصويب رسيده است.

نوبخت با بيان اين که رويکرد بودجه ۹۳ که در بخشنامه هم تعيين شده مطابق با واقعيات اقتصاد امروز ايران است افزود: شفاف، متعادل و فاقد کسری بودن بودجه از ويژگی های اين لايحه است.

وی با بيان اين که تاکيد بر اين است که لايحه بودجه به صورت عملياتی نوشته شود گفت: بودجه ۹۳ يک بودجه عملياتی است و تاکنون بودجه چهار دستگاه به صورت عملياتی فراهم شده و منابع يارانه ای نيز در اين بودجه ديده شده است.

نوبخت درباره گزارش صد روزه دولت نيز گفت: با پايان يافتن دوره فعاليت صد روزه دولت تدبير و اميد گزارش اين ايام آماده شده است که در روزهای آينده توسط رييس جمهوری به اطلاع مردم خواهد رسيد.

وی ويژگی های اين گزارش را بيان شرايط آغاز به کار دولت در ابعاد اقتصادی و دستاوردهای حاصل شده در اين مدت دانست و ادامه داد: حجم و مشکلاتی که فراروی دولت تدبير و اميد بود و گام های اساسی که دولت برداشته است در اين گزارش خواهد آمد و آثارش را جامعه در آينده می تواند لمس کند.

معاون برنامه ريزی و نظارت راهبردی رييس جمهوری با اشاره به موفقيت هسته ای تيم مذاکره کننده ايران، اظهارداشت: اين موفقيت ملی و بزرگی که با استيفای حقوق هسته ای ملت ايران فراهم شد آغاز نويدبخش و طليعه خوبی برای ادامه برنامه های دولت شده است.

نوبخت همچنين درباره تعامل دولت و دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اين دانشگاه در بُعد آموزش بسيار منضبط و جدی است و در بُعد پژوهش نيز توفيق زيادی داشته که برطرف کننده نيازهای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در عرصه های مديريتی و راهبردی با اين دانشگاه تعامل خواهد داشت تا از دستاوردهای آن بهره مند شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016