پنجشنبه 7 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: آمريکا ۵ ميليون کارتن خواب دارد، طلاب بايد فيلم نقد کنند و سناريو بنويسند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir): رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در دولت قبلی جلساتی با حضور شخص رئيس‌جمهور برای نقش‌آفرينی بسيج داشتيم و راهکارهای رفع مشکلات را نيز ارائه داديم، اما با وجود تاييد برنامه‌ها از ظرفيت بسيج استفاده نکردند.

به گزارش انتخاب به نقل از مرکز خبر حوزه، محمدرضا نقدی در همايش بزرگ طلاب و روحانيون بسيجی در مدرسه علميه فيضيه قم با بيان اينکه بايد مکتب ايستادگی و مقاومت را از حضرت زينب کبری(س) الگو بگيريم اظهار داشت: امروز در پيچ تاريخی سرنوشت‌سازی قرار داريم و دنيا بايد راه جديدی را برای خود گزينش کند.

وی با تاکيد بر اينکه امروز پس از فروپاشی شرق، شاهد متزلزل شدن غربی‌ها هستيم تصريح کرد: آنها بر روی مسئله اقتصاد ادعاهای بزرگی را مطرح کردند اما امروز شاهد شکست مفتضحانه آنها در اين عرصه هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه اگر زمام جريان مالی دنيا در دست آمريکايی‌ها نبود تا به حال صد بار شاهد فروپاشی اقتصادی آنها بوديم ابراز داشت: امروز آمريکايی‌ها دارای يک مجموعه فروپاشی شده اقتصادی هستند به گونه‌ای که ۱۷ هزار ميليارد دلار بدهی دارند و ساليانه نيز هزار ميليارد دلار به بدهی‌های آنها اضافه می‌شود.

نقدی با اشاره به مشکلات اجتماعی، فرهنگی و امنيتی در آمريکا ادامه داد: اين کشور حدود پنج ميليون کارتن خواب دارد و در دانشگاه‌های آمريکا شاهد اعلام اخباری در خصوص تيراندازی و کشتارهای وحشيانه هستيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه بشريت به دنبال راه حقيقی می‌گردد ابراز داشت: عمده‌ترين ايده مطرح اسلام است؛ البته شايد الگوهای ديگری نيز وجود داشته باشد اما هيچ کدام از آنها از انسجام اسلام برخوردار نيست.

نقدی با تاکيد بر اينکه طلاب و دانشجويان برای تدوين نظريه اسلامی مسئوليت سنگينی دارند، تصريح کرد: ما بايد الگوی مناسب را به دنيا عرضه کنيم اما خودمان خيلی عقب ماندگی داريم و مشکلات در جامعه ما نيز کم نيست.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد بر اينکه دنيا نيازمند الگوی عملی است ابراز داشت: ما امروز بايد برای معرفی الگوی اسلام به دنيا تلاش بيشتری انجام دهيم.

نقدی با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده و توجه به ظرفيت داخل کشور برای رفع مشکلات افزود: اگر دشمنان فردا صددرصد امتيازات را به ما بدهند و تحريم‌ها را نيز بردارند و بگويند اصلا غلط کرديم و مجوز فروش نفت را داشته باشيم آيا تمام مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود؟

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينکه تمام اقتصاددان‌های کشور از هر فکر و جناحی مهم‌ترين مشکلات اقتصاد کشور را وابستگی به فروش نفت خام، واسطه گری، بهره بری پايين، فساد اقتصادی و ضعف در الگوی مصرف عنوان می‌کنند، ابراز داشت: با مذاکره و ديپلماسی، مسائل اقتصادی کاملا حل نمی‌شود.

نقدی در بخش ديگری از سخنان خود با انتقاد شديد از اين که در دانشگاه‌ها علوم انسانی غربی تدريس می‌شود، يادآور شد: در کتب علوم انسانی غربی شرک و کفر تدريس می‌شود و روز به روز جوانان از اسلام فاصله می‌گيرند.

وی دانشگاه غيراسلامی را مصيبت بزرگ امروز جامعه دانست و گفت: راه حل نخست اين موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در بخش نظريه‌پردازی است و همان گونه که حوزه علميه جهان را مشاهده می‌کند، دانشگاه نيز بايد اين گونه باشد.

نقدی در ادامه با تاکيد بر لزوم تربيت مبلغان توانمند ابراز داشت: حوزه بايد ساليانه صدها طلبه نظير حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتی و رحيم پورازغدی تربيت کند.

وی با بيان اينکه اگر ميدان عمل را به روحانيت متصل نکنيم، دچار مشکلات فزاينده‌ای خواهيم بود، تصريح کرد: روزانه سيل شبهات به سوی جوانان می‌آيد و حوزه‌ها بايد با تربيت طلاب در زمينه‌های مختلف به مبارزه با آنها بپردازد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد بر اينکه حوزه علميه بايد فقه و اخلاق هنر را تبيين کند تا هنرمندان فاسد نشوند، خاطرنشان کرد: در عرصه هنری، طلاب بايد فيلم‌ها و سريال‌ها را با نگاه دينی نقد کنند و سناريو بنويسند.

نقدی با بيان اينکه امام راحل بسيج طلاب را پايه گذاری کرد تا دنيای نور و معنويت حوزه را با ميدان عمل متصل کند، ابراز داشت: در حلقه‌های صالحين بايد کادر متخصص برای تبليغ در زمينه های تخصصی تربيت شوند.

وی افزود: اگر مشکلات دانشگاه ها را حل نکنيم و الگوی تاريخی را نسازيم، اين نقطه سرنوشت ساز را از دست خواهيم داد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به نقش آفرينی بسيج در فضای مجازی اظهار داشت: امروز حضور بسيج در فضای مجازی با راه اندازی صدها پايگاه اطلاع رسانی، بسيار عالی است.

نقدی با تاکيد بر آمادگی سازمان بسيج مستضعفين برای رفع مشکلات اقتصادی، سازندگی و ...، اظهار داشت: در دولت قبلی جلساتی نيز با حضور شخص رئيس جمهور برای نقش آفرينی بسيج داشتيم و راهکارهای رفع مشکلات را نيز ارائه داديم، اما با وجود تاييد برنامه‌ها، از ظرفيت بسيج استفاده نکردند و اين برنامه‌ها را به دولت يازدهم نيز عرضه کردم.

وی افزود: بسيج در عرصه علمی با جديت وارد شده است و نيروهايی را نيز آموزش می‌دهد و هزاران واحد صنعتی و کشاورزی را راه انداخته است و اگر بستر همکاری با دولت شکل بگيرد، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: آمادگی داريم با دولت همکاری کنيم و کاری به گرايشان سياسی نيز نداريم.

نقدی در ادامه با تاکيد بر اينکه آمريکايی‌ها پشت پرده جنايت‌های گروه‌های تکفيری هستند، اظهار داشت: همه ما وهابيت را متهم اصلی می‌دانيم و آنها را مقصر می‌دانيم اما پشت پرده تمام انفجارات عراق و اقدامات تروريستی منطقه آمريکايی‌ها هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016