شنبه 16 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفار هرندی: آقای رئيس‌جمهور! شعار اعتدال می‌دهيد اما چرا کابينه‌تان معتدل نيست

مهر ـ صفار هرندی در واکنش به شعار اعتدال دولت گفت: دولت شعار اعتدال سر می دهد اما خود در عمل آن را رعايت نمی کند به عنوان رفيق و ناصح مشفق به رئيس جمهور می گويم که شعار قشنگتان را از اسارت شعارهای افراط گرايانه نجات دهيد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسين صفار هرندی در مراسم ۱۶ آذر که عصر امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران به همت بسيج دانشجويی و انجمن اسلامی مستقل اين دانشگاه برگزار شد، گفت: برای من جای خوشبختی است که بار ديگر در جمع شما حاضر شوم اين احساسات گرمی که شما حواله تريبون می کنيد می دانم که سهم من از محبت بسيار اندک است.

وی گفت: اين روحيه انقلابی به شما می گويد که در هر زمان چه بگوييم و چگونه موضع بگيريد و حتی در شرايطی که بنا به مصلحت های بزرگتر سکوت می‌کنيد و زبان در کام می‌کشيد و برای کسانی که از مسير حق دور شده اند دعا می کنيد تا خداوند آنها را به راه راست هدايت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



صفار هرندی در ادامه سخنان خود با بيان اينکه تاريخچه کوتاهی از کودتای ۲۸ مرداد و چگونگی حادثه ۱۶ آذر گفت: بعد از ۲۵ سال اين ماجرا منجر به پيروزی انقلاب اسلامی شد و ما نيز بعد از ۳۴ سال داريم کارنامه ۱۶ آذر را مرور می کنيم.

وی افزود: وقتی لانه جاسوسی به تسخير درآمد و سقوط کرد، ايران منهای آمريکا را باور کرديم و هر سال ۱۶ آذر سر قرار خود حاضر شديم نه برای نجات از وابستگی آمريکا بلکه برای تجربه کردن جهانی بدون سلطه آمريکا که آغاز اين حرکت طوفانی تسخير لانه جاسوسی است و با تلاش انقلابيون روزی را به جشن نشستيم که روز جهان عاری از تسلط آمريکا است.

کارشناس مسائل سياسی با بيان اينکه تسخير لانه جاسوسی مورد استقبال همه گروههای دانشجويی قرار گرفت افزود: حتی گروههای دانشجويی که منتسب به جريان ليبرال و مارکسيستی بودند نيز به جلوی سفارت می‌آمدند و در سرمای زمستان در اين جشن ملی شرکت و اعلام حضور می‌کردند.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به کسانی که امروز از تسخير لانه جاسوسی پشيمان هستند، گفت: کسانی که می گويند با تسخير سفارت، انقلاب منحرف شد می‌خواهند تاريخ انقلاب را تحريف کنند اما بايد جوابگو باشند که اگر تسخير لانه جاسوسی يک انحراف بود چرا آن روز اعلاميه حمايت صادر کرديد اما امروز ندای پشيمانی سر می دهيد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: يک روز مجوز می دهند که سفارت تسخير شود و حتی در آن زمان می گفتند از امام اجازه نگيرند چرا که ممکن است مخالف کند و امروز از تسخير سفارت تبری می جويند به گونه ای که انگار هيچ نقشی در آن رخداد نداشتند.

وی افزود: مشکل اين جماعت اين است که سر قرار آمدند اما با اهدافی ديگر.

صفار هرندی گفت: حتی در زمان تسخير لانه جاسوسی سرکرده گروهک منافقين هم جلوی سفارت آمد و ملتمسانه می خواست به داخل سفارت بيايد تا عکس يادگاری بگيرد بنابراين برخی از اينها فقط برای کسب اعتبار به سر قرار يعنی جلوی سفارت آمدند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه قرار در ۱۶ آذر محل کسب شرف و اعتبار بود گفت: در عرصه جابجايی ارزشها اتفاق عجيبی افتاد و کسانی که استاد تغيير باورها و ارزشها هستند با آوردن حرفهای نو به نو از آن جريان(تسخير لانه جاسوسی) دستگاهشان فعال است.

وی تصريح کرد: امروز می بينيم بعضی از آنان در قامت استاد به اين کلاس و آن کلاس می روند و در تخطئه تسخير سفارت لانه جاسوسی می کوشند در حالی که خودشان در آن ماجرا دخيل بودند.

صفار هرندی گفت: اين گروه حتی در جابجا کردن ارزشها به اين موضوع بسنده نمی کنند و آدرس اشتباه می دهند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با ذکر مثالی در اين زمينه گفت: مثلا در جريان انقلاب و قبل از پيروزی در ميان انقلابيون حتی تصاويری از سران مشروطه و صنعت ملی در دست داشتند اما ما از آنان عبور کرده بوديم ما از بزرگان مشروطه و پيشگامان انقلاب صنعت نفت عبور کرديم و انقلاب اسلامی چند پله بالاتر از آنان ايستاده بود اما عده ای قرار را اشتباه گرفته بودند و آدرس را اشتباهی می دادند.

وی گفت: کسانی که ذائقه شان با انقلاب همخوانی نداشت همين ها آدرسی از جنس انقلاب سوسياليستی شوروی می دادند اما همين جماعت زمانی که اتحاد جماهير شوروی سقوط کرد اکثرشان چنان قالب عوض کردند که در ليست مواجب بگيران غرب قرار گرفتند اين گروه برای خود هيچ وقت اعتبار قائل نيست و هميشه آويزان هستند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: بسياری از کسانی که در دهه ۶۰ شعار چپ گرايانه سر می دادند تا جايی که در مجلس سوم روز ملی مبارزه با استکبار را رسمی کردند و شعار مرگر بر آمريکا می‌گويند در ۱۳ آبان ۸۸ به جای شعار مرگ بر آمريکا گفتند مرگ بر روسيه و اينان استاد تغيير دادن آدرسها هستند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با مثالی در اين زمينه گفت: برخی از آقايانی که بعد از انقلاب فرصت مسئوليت پيدا کردند و در مناظره ها شرکت می کنند از آنجايی که می‌خواهند در اسلام و انقلاب آدرس را غلط بدهند به جايی رسيده‌اند که از مصدق هم عبور می کنند و تازگی به سراغ رضاشاه رفته اند و از قلدری های رضاشاه دفاع می کنند در حالی که اين آدم قرارگاه قبلی اش جلوی خانه مصدق بوده است اما دائما ملق می زند.

وی با بيان اينکه دانشجوی ما ۱۶ آذر ۳۲ نديده است اما امروز بر فراز قله ای قرار گرفته که چند بار از آن بالاتر است، گفت: در اين چند سال چه صحنه ای را می بينيد؟ در سال ۳۲ دانشجويان غريب و مظلوم ما مانند گوسفند قربانی شدند و آب از آب تکان نخورد اما امروز چه کسانی جز جوانان انقلابی ما پايه های کاخ استکبار را به لرزه درآورده اند؟

صفار هرندی با اشاره به جابجايی دولت ها در طول ۳۴ سال انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ما يک نظام مقلد و التقاطی نيست بلکه يک نظام جديد است و نمونه آن دولتهايی است که يکی پس از ديگر با ادبيات متفاوت روی کار آمده اند البته استادان جابجايی ادبيات که دم از دموکراسی می زنند اما زمانی که پای اکثريت به ميان آيد صحبت از آرای کيفی می کنند، رای تهران را می بينند اما به رای شهرستان اهميت نمی دهند.

وی گفت: ما کانديدای انتخاباتی را با ۲۵۰ هزار رای بيشتر احترام گذاشتيم اما مدعيان دموکراسی که دم از اخلاق می زنند ۱۱ ميليون اختلاف رای سال ۸۸ را نديدند و به آن احترام نگذاشتند اما ما مکارم اخلاقی را رعايت کرديم.

در اين قسمت دانشجويان شعار «مرگ بر فتنه گر» سر دادند.

صفار هرندی در ادامه در واکنش به اينکه برخی خواهان آزادی سران فتنه توسط دولت هستند گفت: همان‌طور که رئيس‌جمهور تاکيد کرده است در مورد اين مسئله فقط نظام است که تعيين تکليف می کند و اين چيزها بچه بازی نيست.

در ادامه دانشجويان در حمايت از اين جمله صفارهرندی شعار «حرف ما يک کلام محاکمه والسلام» سر دادند.

وی گفت: آزادی که يک عده در برخی از جلسات شعارش را می دهند مورد احترام است اما به عنوان رفيق و ناصح مشفق به رئيس جمهور می گويم که شما شعارهای قشنگتان را از اسارت شعارهای افراط گرايانه نجات دهيد.

صفار هرندی تاکيد کرد: شما شعار اعتدال می دهيد ما حاضريم جانمان را برای اعتدال بدهيم اما چرا وقتی که شعار اعتدال سر می دهيد چينش کابينه تان از افرادی است که معتدل نيستند و رفتار ضد اعتدال دارند؟ اين حرفها از کينه جويی نيست اما اگر قرار باشد تنها با شعار بخواهيم مشکلات را حل کنيم نبايد دهها مشکل ديگر به مشکلات مردم اضافه شود که اين دور از عدالت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016