یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کيهان: روحانی را هل ندهيد!

ايسنا ـ روزنامه کيهان در خبر ويژه خود، از کسانی که خواهان سفر روحانی به آفريقا برای مراسم ماندلا هستند انتقاد کرده و آن را هل دادن روحانی به سمت ملاقات با اوباما دانسته است.

به گزارش ايسنا، کيهان نوشت: برخی محافل رسانه‌ای داخلی و خارجی، مراسم تدفين نلسون ماندلا را بهانه ديگری برای هل دادن دکتر روحانی به سمت ملاقات با رئيس دولت شيطان بزرگ قرار داده‌اند. مراسم تدفين ماندلا احتمالا يک هفته ديگر در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



روز گذشته در حالی که چند سايت‌ داخلی آرزوی خود برای چنين اتفاقی را تبديل به گمانه و تحليل می‌کردند، گاردين نيز نوشت با توجه به حضور سران کشورها در مراسم تدفين ماندلا شايد اين مراسم به ملاقات روحانی و اوباما منجر شود. گاردين مدعی شد: روح آشتی‌جويانه ماندلا شايد بتواند مثلا فضايی را برای اولين ديدار ميان اوباما و روحانی فراهم آورد. (برخلاف اين ادعا رژيم مستکبر آمريکا در پی باج‌گيری و زورگويی است و نه آشتی‌جويی).

يادآور می‌شود رسانه‌های زنجيره‌ای همسو با شبکه تبليغاتی آمريکا تلاش گسترده را به کار بسته بودند تا دکتر روحانی در جريان سفر به نيويورک و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به طور تصادفی! با اوباما ملاقات کند. بعدها گفته شد ممکن است اين ديدار در مهمانی‌ ناهار بان‌کی‌مون اتفاق بيفتد اما خبرها حاکی از آن بود که طرف غربی، ميز شراب را بر اهميت انجام چنين ملاقاتی ترجيح داده است.

با اين وجود وسوسه گروه پيگير ماجرا موجب، مکالمه تلفنی روحانی با اوباما در آخرين ساعات عزيمت به فرودگاه و بازگشت از نيويورک شد.

اين اتفاق از جمله همان پيشامدهايی بود که مورد تذکر رهبر انقلاب - به عنوان رفتار نابه‌جا - قرار گرفت. نکته قابل تأمل بی‌صداقتی مقامات آمريکايی بود به نحوی که با وجود درخواست طرف آمريکايی برای اين مکالمه، سوزان رايس ادعا کرد اين تماس تلفنی با درخواست طرف ايرانی صورت گرفته است. دو روز بعد نيز اوباما با گستاخی تمام در ملاقات با نتانياهو ادعا کرد همه گزينه‌ها به ويژه گزينه نظامی عليه ايران روی ميز است.

با اين وجود آقای روحانی اخيرا در مصاحبه با روزنامه فايننشال‌تايمز گفته بود اوباما را آدم مؤدبی يافتم(!)

اوباما طی هفته‌های اخير بارها اعلام کرده که ساختار اصلی تحريم‌های شديد ضد ايرانی سر جای خود باقی می‌ماند و آمريکا به دنبال برچيدن برنامه هسته‌ای ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016