یکشنبه 17 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه رهبر: عدم بررسی دقيق وضعيت دانشجويان شرايطی بدتر از فتنه ۸۸ را به وجود می‌آورد

فارس - نماينده مردم تهران در مجلس گفت: امروز جنبش دانشجويی در دانشگاه‌ها در برابر هجوم تئوری‌های زيادی قرار گرفته است؛ جريان‌هايی که اگر به دقت مورد بررسی قرار نگيرند، حوادثی به مراتب تلخ‌تر از فتنه ۸۸ را به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری فارس: عدم بررسی دقيق وضعيت دانشجويان شرايطی بدتر از فتنه ۸۸ را به وجود می‌آورد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فاطمه رهبر در نطق ميان دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: ۱۶ آذر روز فرياد تاريخی ملت ايران عليه سياست‌های خصمانه آمريکا است. ۱۶ آذر روزی است که در نظر تحليلگران تاريخی و سياسی به عنوان نقطه عطفی در فعاليت‌های سياسی و اجتماعی دانشجويان است. حادثه‌ای که نخستين بار با درگير کردن توده‌های عظيمی از دانشجويان مذهبی و مسلمان در جريان مبارزات سياسی برای مقابله با ظلم و استبداد رژيم ستمشاهی جان تازه‌ای داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: روندی که تا پيروزی انقلاب اسلامی توقف نشد و به عنوان پيش قراول موج مبارزه با رژيم منحوس پهلوی نقش پررنگی در آگاهی بخشی به مردم و علمی سازی ساختار مبارزه از خود نشان داد.

عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: حال با گذشت قريب به ۶۰ سال از اين حادثه و سپری شدن حوادث و جريانات گوناگونی از جمله فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ امروزه جنبش دانشجويی در دانشگاه‌های ايران اسلامی در برابر هجوم افکار و تئوری‌های زيادی قرار گرفته است. جريان‌هايی که اگر به دقت مورد بررسی و تحليل‌های کارشناسی قرار نگيرند حوادثی به مراتب تلخ‌تر را به دنبال خواهد داشت.

رهبر اضافه کرد: البته جريانات دانشجويی آگاه و انقلابی گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و هستند و با بصيرت و تيزبينی هميشه در صحنه حاضر بوده و حافظ وحدت ملی خواهند بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سياسی و اقتصادی افزود:‌ با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های ر‌أی در انتخابات رياست جمهوری و شوراها حماسه سياسی محقق شد و حال نوبت تحقق حماسه اقتصادی است و اين در حالی که مردم شريف ايران منتظر تحولی در چرخه اقتصادی و توليد کشور و کاهش تورم است.

نماينده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به مسائل هسته‌ای اظهار داشت: پيشرفت و اصرار بر سر حق استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای مرهون هدايت‌های مقام معظم رهبری و استواری و پشتيبانی ملت شريف و ايران و مسئولان کشور است. حق غنی‌سازی و ادامه فعاليت اين فناوری ادامه راه شهدای هسته‌ای و حق مسلم جمهوری اسلامی ايران است و مجلس شورای اسلامی بر اين حق محکم و استوار ايستاده است و ما نمايندگان منتظريم تا ببينيم آيا غربی‌ها بر تعهد و توافق خود در مذاکرات عمل خواهند کرد يا نه.

رهبر با بيان اينکه حوزه فرهنگی در کشور به فراموشی نزديک شده خاطر نشان کرد: دائما از دغدغه‌های اقتصادی، قيمت ارز و نوسانات قيمت زمين و مسکن و چگونگی پرداخت يارانه‌ها و بحران‌های اقتصادی صحبت به ميان می‌آيد که در جای خود ضروری و لازم است اما متأسفانه کمتر دغدغه‌های فرهنگی و آثار مخرب و سوء تهاجم شبيخون و ناتوی فرهنگی اقدامی صورت می‌گيرد.

وی ادامه داد: کاهش نرخ ازدواج از يک سو و افزايش آمار طلاق از سوی ديگر و عدم حمايت همه جانبه از ازدواج جوانان چه سمت و سويی خواهد گرفت. قانون راهکارهای اجرايی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از سال ۸۴ در انتظار اجرای اصولی ۲۶ دستگاه متولی مانده است. حدود ۸ سال از تصويب اين قانون می‌گذرد و ما شاهد وضعيت نگران‌کننده‌ای هستيم که با وضعيت مطلوب فاصله زيادی دارد.

عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: از دولت اجرايی شدن موارد ذيل را خواستارم.

۱- اجرای ماده ۲۳۰ برنامه توسعه پنجم
۲- اجرای ماده ۲۲۷ برنامه توسعه پنجم
۳- اجرای قانون ۹ ماه مرخصی زايمان برای زنان شاغل
۴- اجرايی شدن قانون ساماندهی و حمايت از مشاغل خانگی
۵- قانون حقوق مسئوليت‌های زنان
۶- پيش‌بينی در اشتغال زنان
۷- حمايت مالی و حقوقی از زنان محروم
۸- رفع مظلوميت عليه زنان در خانواده
۹- اصلاح قانون کار و تأمين اجتماعی

رهبر در پايان با اشاره به مشکلات مختلف موجود در پايتخت از جمله ترافيک و آلودگی هوا و نيز بحث اعتياد و مشکلات ناشی از آن و ... از مسئولين خواستار رسيدگی به اين مشکلات و حل آنها شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016