چهارشنبه 20 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توکلی: مرتضوی مسئولان زيادی را آلوده کرده است

مهر ـ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تحقيق و تفحص از سازمان تامين اجتماعی گفت: بخشش هدايا توسط رئيس وقت سازمان تأمين اجتماعی و دريافت آن توسط برخی افراد از جمله برخی از نمايندگان مجلس، غير قانونی بوده است.

احمد توکلی نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات سعيد مرتضوی، رئيس وقت تأمين اجتماعی گفت: قبل از انتصاب مرتضوی به عنوان رئيس تأمين اجتماعی گفتم کسی که دادستان تهران بوده و متهم است نمی تواند در راس سازمان اقتصادی و اجتماعی کشور قرار بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



توکلی افزود: علت آن را هم می دانستيم و می گفتيم که وی افرادی مانند خودش را تشويق می کند و فساد را در اين سازمان گسترش می دهد و از آنجايی که در اين سازمان منابع مالی زيادی در اختيار دارد ممکن است با مديريت وی مشکلاتی ايجاد شود و متأسفانه همانطور که پيش بينی می شد به دليل تخلف دولت در نگهداری او در بستر کار و تعلل قوه قضائيه در برخورد قضائی با يک فرد مسئله دار، در ۱۰ روز آخر مديريتشان حاتم بخشی هايی به آن صورت کردند و عده زيادی از مسئولان کشور را آلوده کردند.

وی با تأکيد بر اينکه به اين پرونده بدون اغماض بايد رسيدگی شود، گفت: بايد تمام کسانی که از اين سفره عمومی به ناحق برای خودشان منافعی جمع کردند به مردم معرفی شوند، حالا چه نمايندگانی که نامشان کدگذای شده بود و در حال حاضر نمی دانيم چه افرادی هستند و چه مسئولان ديگر در قوای ديگر.

توکلی با اشاره به اين نکته که بعضی افراد معتقدند نمايندگانی که از مرتضوی کارت هديه دريافت کردند، آن را صرف کمک به افراد نيازمند کرده اند، گفت: شايد اين مسئله درست باشد و اين نمايندگان اين کارت ها و هدايا را صرف افراد نيازمند و بی بضائت کرده باشند و در صورت صحت اين بحث، اين کار هم غير قانونی است.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشش هدايا توسط رئيس وقت سازمان تأمين اجتماعی و دريافت آن توسط برخی افراد از جمله برخی از نمايندگان مجلس، غير قانونی بوده است و ممکن است برخی از نمايندگان استفاده شخصی نکرده باشند و شايد اين هدايا و کارت ها را دريافت کردند تا در بين نيازمندان پخش کنند و ممکن است که اينگونه شده باشد و در اين رابطه نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

توکلی افزود: اما اين امر پذيرفته نيست چون وظيفه يک نماينده اين کار نيست چرا که يک نماينده بايد اعتبارات کافی که در حد مصرف کشور است از سوی نهادهای مختلف کشور که وظيفه آنها حمايت است، تصويب کند و نظارت کند و مشاهده کند که آن نهادها در اين ارتباط خوب عمل می کنند يا خير.

وی با تأکيد بر اينکه يک نماينده نبايد خودش منشأ توزيع کمک شود، گفت: در صورتی که اين اتفاق بيفتد و نماينده خودش منشأ توزيع کمک شود حداقل ضرر اين اتفاق اين است که در انتخابات آتی حتی اگر نخواهد هم برای خود يارگيری انجام داده است که متأسفانه افرادی هستند که می خواهند و برخی اشخاص ممکن است، اين کمک ها را در اختيار افرادی قرار دهند که از اطرافيان خودشان باشند و اين کار صرف مقاصد سياسی غيرمستقيم برای خودشان باشد از طريق کمک به اقشار ضعيف که ممکن است هدف نهايی جذب رأی باشد نه چيز ديگری.

توکلی افزود: حتی در چنين شرايطی اين اتفاق زشت رخ می دهد و بی عدالتی در انتخابات واقع می شود، بنابراين کار اين افراد غير قانونی بوده است و متخلفين و قانون شکنان طبق قوانين مجازات اسلامی بايد مجازات شوند.

نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: فکر می کنم که اگر اين نمايندگان خودشان را به کميسيون نظارت معرفی نکنند، مشخص می شود در واقع به نوعی جرمی مرتکب شدند و وقتی بازپرس از متهمان بخواهد که نام اين نماينده را افشا کنند، آنها ناچار هستند که افشا کنند و در نتيجه وقتی اسامی نمايندگان افشا شد بايد طبق قانون با آنها برخورد قاطعی صورت بگيرد.

وی درپايان گفت: به نظر می رسد که به غير از آگاهی مرتضوی از اسامی نمايندگان، رئيس دفتر وی هم از اين اسامی آگاه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016