پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخستين سفر کاردار غيرمقيم ايران به لندن

لندن - ايرنا - ˈمحمد حسن حبيب الله زادهˈ کاردار غيرمقيم جمهوری اسلامی ايران در انگليس امروز (پنجشنبه) نخستين ديدار رسمی خود را از لندن آغاز می کند.

به گزارش ايرنا، آقای حبيب الله زاده صبح پنجشنبه به وقت محلی از طريق استانبول وارد لندن می شود و طی اقامت دو روزه خود در پايتخت انگليس، با مقامات وزارت خارجه اين کشور درباره پيشبرد گام به گام روابط دوجانبه رايزنی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی همچنين قرار است از اماکن ديپلماتيک کشورمان در لندن بازديد و از نزديک نحوه ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ايرانی مقيم انگليس را بررسی کند.

اين نخستين سفر کاردار غيرمقيم کشورمان به انگليس پس از انتصاب به اين سمت در تاريخ ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) محسوب می شود.

وی قرار است با ˈآجی شارماˈ همتای انگليسی خود نيز ديدار و گفت و گو کند.

آقای شارما که هفته گذشته نخستين سفر خود را به عنوان کاردار غيرمقيم انگليس به تهران انجام داد، در صفحه توييتر خود نوشته است: ˈمنتظر ديدار با همتای ايرانی خود، آقای حبيب الله زاده، در لندن هستم تا روند پيشبرد گام به گام روابط انگليس و ايران را پيگيری کنيم.ˈ

وی پيشتر نيز گفته بود: من سفر خوبی به تهران داشتم و مايلم که از مقامات ايرانی و بويژه همتای ايرانی خود، آقای حبيب الله زاده به خاطر تسهيل و هماهنگی اين سفر تشکر کنم.

وی افزوده بود: من در تهران مذاکرات سازنده و مشروحی را با وزارت امور خارجه ايران درباره پيشبرد روابط دو جانبه بصورت گام به گام و متقابل انجام دادم.

ˈويليام هيگˈ وزير خارجه انگليس نيز روز چهارشنبه در صفحه توييتر خود اعلام کرد: آقای حبيب الله زاده کاردار غيرمقيم ايران اين هفته نخستين سفر خود به انگليس را انجام خواهد داد.

وی نيز با اشاره به بهبود گام به گام و متقابل روابط ايران و انگليس، افزود: اين سفر در پی ديدار هفته گذشته آجی شارما از تهران انجام می شود.

حبيب الله زاده چند روز پيش در مصاحبه ای با ايرنا در تهران، گفته بود که برای بررسی وضعيت ساختمان ها و اماکن ديپلماتيک جمهوری اسلامی ايران و همچنين راه های بهبود ارائه خدمات کنسولی به ايرانيان مقيم و مذاکره با مقامات انگليسی به لندن سفر می کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعيت ارائه خدمات کنسولی به ايرانيان ساکن انگليس و اهميت بهبود اين خدمات، اظهار داشت: صدها هزار هموطن ايرانی مقيم انگليس هستند؛ ارائه انواع خدمات کنسولی به ايرانيان مقيم اين کشور و نيز بهينه سازی اين خدمات يکی از اهداف مهم وزارت امور خارجه بوده و در اولويت قرار دارد.

کاردار غيرمقيم ايران در انگليس تصريح کرد: تاکنون به رغم مشکلات و موانع متعدد، از اوايل سال جاری موفق به ارائه بخشی از خدمات کنسولی به ايرانيان مقيم شده ايم و کماکان تلاش بيشتری معطوف اين موضوع خواهد شد.

تهران و لندن از روز هشتم آذرماه سال ۱۳۹۰ و به دنبال ورود تعدادی از دانشجويان معترض ايرانی به سفارت انگليس در تهران روابط سياسی خود را قطع کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016