پنجشنبه 21 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: سياستمدار بادکنکی فضا را طوفانی می کند

فرارو ـ رئيس مجلس شورای اسلامی مرحوم عسگراولادی را سياستمداری باريشه ناميد و گفت: «سياستمدران بادکنکی تنها در زمان طوفانی شدن فضا می توانند رشد کنند و خود را نشان دهند اما پس از عادی شدن شرايط از بين می روند اما سياستمدران ريشه ای همچون عسگراولادی هميشه تاثيرگذار هستند.»

علی لاريجانی در اجلاس دبيران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه که صبح امروز در موسسه فرهنگی اين حزب برگزار شد حزب موتلفه را يک حزب مستقل و پايدار ناميد و گفت: موتلفه اسلامی در فراز و فرودهای سياسی منهج مشخصی را برای خودش ترسيم کرده و حرکتش ريشه ای است.

گزيده سخنان لاريجانی به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای عسگری اولادی از سياستمداران برجسته کشور بود که به اين سادگی بعيد است خلا وجود ايشان پر شود چرا که وی بيش از نيم قرن در ساحت سياست نقش موثر داشت و به اين جهت بر همه ما واجب است که نسبت به اين سياستمدار برجسته قدرشناس باشيم و راه او را بهتر بشناسيم.

عسگراولادی رفتارش طوفانزا نبود سياستمداری ريشه دار بود که سلوکش با سياستمداران بادکنکی تفاوت داشت.

سياستمدار بادکنکی تا فضا را طوفانی نکند نمی تواند خودش را نشان دهد. اما سياستمدار ريشه دار فضا را آرام می کند.

سياستمدار بادکنکی تنها در شرايطی که فضا غبارآلود باشد می تواند عرض اندام کند و مانند بادکنکی است که در صورتی که باد بيايد به هوا می رود. اما سياستمدار ريشه ای رفتارش حکمت آميز است.

البته گاهی اوقات سياستمداران ريشه ای نيز تحت تاثير فضای سياستمداران بادکنکی قرار می گيرند و وقتی فضا غبارآلود شد تحت تاثير شرايط قرار می گيرند.

افرادی مانند عسگراولادی از نفت برای کشور پرارزش تر هستند.

در عمر پر برکت انقلاب اسلامی يک ظرفيت بزرگ ايجاد شده که قطعا بدون کاستی نيست اما در مجموع که نگاه می کنيد شعاع کشورمان از نظر بين المللی و منطقه ای خيلی رو به جلو رفته است.

در زمينه دفاعی و هوا و فضا نيز ايران رشد زيادی داشته است و در اين نبايد هيچ ترديدی داشته باشيم. چرا که کشورهای اطراف ما نيز همين مقدار پيشرفتی کشور ايران داشته است نداشته اند و اين مشخص می کند در اين چند سال هدايت درستی صورت گرفته است.

لزومی ندارد که پيشرفتهای نظامی ما به خاطر نگرانی ديگران پوشيده شود و ما برای رفع نگرانی ديگران آورده های خود را کم ببينيم.

ايران قدرت موشکی منطقه است، همه اين را می دانند و ما خود بايد به آن اذعان داشته باشيم و اين موضوعی نيست که قابل کتمان باشد هر کشوری که می خواهد استقلال خود را حفظ کند بايد توان بازدارندگی داشته باشد. البته ما سلاحهای هسته ای را بازدارنده نمی دانيم اما بالا بودن توان دفاعی را مشروع می دانيم.

ايران توانسته روی پای خود بايستد و نيروی دفاعی ورزيده ای دارد که اين توان دفاعی با مانور ورزيده نشده است بلکه ما جنگ کرده ايم. پيشرفت‌های دفاعی ما بسيار ارزشمند است و اينکه ديگران نگران هستند دليل بر اين نمی‌شود که آورده خودمان را کم ببينيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016