دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال تصويب يک تحريم جديد عليه ايران در سنا

تسنيم ـ نماينده تندروی سنای آمريکا گفت بسيار محتمل است طرح تشديد تحريم ها عليه ايران در سنا به تصويب برسد.

به گزارش تسنيم، جان مک کين که با سی ان ان گفت‌وگو می کرد تاکيد کرد: من فکر می کنم احتمال زيادی دارد که ما تحريم جديدی عليه ايران داشته باشيم. تحريمی که در پايان ۶ ماهه و در صورت به نتيجه نرسيدن مذاکرات اجرايی خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در حالی اين اظهارات مطرح می شود که اقدام دولت آمريکا در اضافه کردن نام شرکت های جديد به فهرست تحريم های ايران که مخالف روح توافق هسته ای ژنو بوده اعتراض تهران را به دنبال داشته است.

به عقيده تحليلگران چنانچه ايران اقدام متقابلی در برابر اين تحريم ها انجام ندهد کنگره آمريکا برای وضع تحريم های جديد عليه ايران ترغيب خواهد شد.

بر اساس طرح جديدی که در سنای آمريکا مطرح است قرار است صادرات نفت ايران به ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش يابد و محدوديت های شديدتری در برابر تجارت خارجی ايران اعمال شود.

چندی پيش وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای آمريکا در جلسه استماع کنگره گفت بر اساس توافق ژنو فقط وضع تحريم های هسته ای عليه ايران ممنوع شده است. تحليلگران اين اظهارات را چراغ سبز کاخ سفيد به کنگره برای تشديد تحريم ها عليه ايران به بهانه های ديگر ارزيابی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016