دوشنبه 25 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايندگان مازندران هم معترض بودجه شدند

فارس - مجمع نمايندگان استان مازندران در اعتراض به لايحه بودجه ۹۳ نامه‌ای خطاب به رئيس‌جمهور نوشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع نمايندگان استان مازندران با صدور نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئيس‌جمهور اعتراض خود را نسبت به لايحه بودجه ۹۳ اعلام کردند.

در نامه نمايندگان مازندرانی آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه‌تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر روحانی

رياست محترم جمهور

پيرو نشست مورخ ۱۱/۹/۹۲ نمايندگان استان مازندران با جنابعالی و تأکيد بر عقب‌ماندگی‌های استان انتظار می‌رفت در لايحه بودجه سال ۹۳ توجه عادلانه‌ای به اين استان صورت می‌گرفت، ليکن با کمال تعجب شاهد ظلم مضاعفی به مردم مازندران هستيم. مردم شريفی که بيشترين محبت را به فرمايش خودتان در همان جلسه در حق گفتمان تدبير و اميد داشتند، ناباورانه پاسخ نامناسبی دريافت کردند.

آقای رئيس‌جمهور! فرموديد لفظ محروم را در مورد مازندران به کار نبريم اما با اين مقدار از اعتبارات که در لايحه بودجه ۹۳ پيش‌بينی شده هيچ اميدی به رفع عقب‌ماندگی‌های استان نمی‌رود.

اعضای مجمع نمايندگان استان مازندران بر اساس جلسه فوق‌العاده ۲۰/۹/۹۲ در خانه ملت در راستای دفاع از منافع مردم استان مازندران، گلايه شديد خود را نسبت به عدم توجه شايسته به طرح‌های استان اعلام می‌دارند.

مصرانه از جنابعالی انتظار داريم با تجديدنظر در اعتبارات سال ۹۳ به هر طريق ممکن حق ضايع شده استان مازندران در اعتبارات ملی جبران گردد.

همانگونه که مستحضريد استان مازندران، استانی برخوردار از شرايط مناسب اقليمی و دارای قابليت‌های متنوع در نواحی کوهستانی، جنگلی، جلگه‌ای، ساحلی و عرصه‌های مستعد طبيعی و زيست‌محيطی جاذب گردشگری، استقرار در کنار دريای خزر و برخورداری از ورودی و خروجی کالا و مسافر با کشورهای آسيای ميانه و اروپا، قرارگيری در مسير حمل و نقل بين‌الملل شمال و جنوب و وجود منطقه ويژه اقتصادی نوشهر و اميرآباد بهشهر، برخورداری از اراضی مستعد و حاصلخيز و آب فراوان و توليد محصولات کشاورزی، برنج، نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی، گل و گياه زينتی، دام و طيور و آبزی‌پروری، که سرمايه‌گذاری در استان و بهره‌وری مطلوب از اين قابليت‌ها کل کشور و استان‌های همجوار را بهره‌مند می‌سازد.

براساس نظام درآمد هزينه استانی نسبت معينی از درآمدهای واريزی هر استان در قالب بودجه سالانه به همان استان اختصاص می‌يابد. ضريب برداشت بر اساس مطالعاتی که معاونت برنامه‌ريزی انجام و مورد اذعان کارشناسان معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس‌جمهور نيز قرار گرفت، مقرر گرديد مبلغ ۳ هزار ميليارد ريال در طی برنامه پنجم توسعه علاوه بر سهم اعتبارات استان جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها به استان اختصاص داده شود اما با پيگيری‌های فراوان طی سنوات گذشته که در مجامع مختلف انجام می‌گرفت، تاکنون اقدام عملی در اين خصوص به عمل نيامده است و روند گذشته همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد طبق بررسی‌های انجام شده ضريب اعتبار پيش‌بينی شده با محروميت‌های استان مطابقت ندارد.

آقای رئيس‌جمهور! همانطور که حضورا خدمت جنابعالی، آقای دکتر نوبخت و آقای دژپسند از معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی به استحضار رسيد، از دولت اعتدال و اميد انتظار می‌رود ضمن جبران عقب‌افتادگی به ارث رسيده از گذشته توجه ويژه در توزيع اعتبارات پروژه‌های استان در لايحه سال ۹۳ به عمل آيد که متأسفانه اين موضوع محقق نگرديد، لذا دستور فرماييد نسبت به ارتقاء و افزايش پروژه‌های محوری استان که قبلا تقديم گرديد توجه ويژه گردد.

ضمنا با توجه به شرايط تخصيص سال جاری به ميزان ۲۲ درصد ضمن اينکه اثرات روانی خاصی در فرسايشی شدن پروژه برای مردم داشته، موجب بيکاری مضاعف ۱۰ هزار نيروی کار به صورت مستقيم و غيرمستقيم گرديده است، لذا با عنايت به مشکلات استان ضمن توجه به مطالب مطروحه نسبت به ارتقاء تخصيص اعتبار به ميزان حداقل ۲ هزار ميليارد ريال برای پروژه‌های سنواتی اقدام لازم به عمل آيد. آرزومنديم در سايه تعامل دولت و مجلس فضای توسعه و تعالی کشور فراهم گردد.

قاسم احمدی لاشکی دبير مجمع نمايندگان استان مازندران

رونوشت:

- برادر گرامی جناب دکتر لاريجانی رياست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی جهت تشکيل جلسه فوری با حضور نمايندگان مازندران و معاونت نظارت راهبردی رياست جمهوری

- برادر گرامی جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم نظارت راهبردی رياست جمهوری جهت استحضار و درخواست جلسه فوق‌العاده با مجمع نمايندگان مازندران

- برادر گرامی جناب آقای دکتر مجيد انصاری معاون محترم پارلمانی رئيس جمهور جهت استحضار حسب نشست نمايندگان مجمع استان با رياست محترم جمهور

- سرور ارجمند حضرت‌ آيت‌الله طبرسی نماينده معزز ولی فقيه در استان جهت استحضار

- برادر گرامی جناب آقای دکتر فلاح استاندار مازندران جهت استحضار و اتخاذ تمهيدات لازم

- اعضای محترم مجمع نمايندگان مردم شريف مازندران در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016