یکشنبه 1 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران هفت‌تپه برای دومين روز متوالی تجمع کردند

• علت اين اقدام اعتراضی پرداخت نشدن حقوق ماه‌های مهر، آبان، پاداش ساليانه و عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل بوده‌ است، تا اين لحظه هيچ پاسخ رسمی به کارگران داده نشده است

ايلنا ـ کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه امروز نيز برای دومين روز متوالی با تجمع در مقابل ساختمان اداری کارخانه پی‌گير مطالبات معوقه خود شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«رضا رخشان» از فعالان صنفی کارگران هفت تپه، از استمرار حرکت‌های اعتراضی همکاران‌اش خبر داد و به ايلنا گفت: علت اين اقدام اعتراضی پرداخت نشدن حقوق ماه‌های مهر، آبان، پاداش ساليانه و عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل بوده‌ است، تا اين لحظه هيچ پاسخ رسمی به کارگران داده نشده است.

وی افزود: اين در حالی است که مسئولان کارخانه در تلاش‌اند تا به روش‌های مختلف از ادامه اجتماعات اعتراضی کارگران جلوگيری کنند و در تازه‌ترين اقدام برای جلوگيری از تجمع اعتراضی کارگران، از صيح امروز کارگران فصلی نی‌بر توسط کارفرما مرخص شده‌اند.

شورای کار: وضعيت پيش آمده دائمی نيست

در همين رابطه «فردها کيارسی»، از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه نيشکر هفت‌تپه با تاييد خبر اعتراض کارگران اين واحد توليدی، به خبرنگار ايلنا گفت: از روز گذشته جمعی از کارگران اين واحد توليدی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه و عدم بازبينی طرح طبقه بندی مشاغل تجمعاتی را بر پا کرده‌اند.

وی بابيان اينکه به غير از اين افراد ساير کارگران کشاروزی و صنعتی مجتمع نيشکر هفت‌تپه به فعاليت روزانه خود مشغول‌اند، افزود: بيشتر تجمع کنندگان کارگران با سابقه و در شرف بازنشستگی هستند که با توجه به شرايط پيش آمده نگران دوران بازنشستگی خود هستند.

وی بابيان اينکه با پيگيری‌های انجام شده بخشی از مطالبات معوقه کارگران نيشکر هفت‌تپه ظرف هفته آينده پرداخت می شود، گفت: در حال حاضر به دليل نوسانات بازار خريداران شکر قيمت مناسبی را به کارخانه پرداخت نمی‌کنند و به همين دليل برخلاف سالهای گذشته تأخيراتی در پرداخت حقوق کارگران به وجود آمده است.

وی بابيان اينکه در حال حاضر در مجتمع نيشکر هفت‌تپه فصل برداشت و فروش محصول آغاز شده‌است، افزود: وضعيت پيش آمده مقطعی بوده و جنبه دائمی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016