دوشنبه 18 آذر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع کارگران پلی اکريل برای استقبال از همکاران آزاد شده

• ۵۰۰ کارگر پلی اکريل اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۸ آذر ماه) به منظور استقبال از ۴ کارگری که در دور دوم اعتراضات کارگران بازداشت شده بودند رو به روی مسجد کارخانه تجمع کردند.

چهار کارگری که درجريان اعتراضات اخير کارگران پلی اکريل اصفهان بازداشت شده‌بودند صبح امروز در ميان استقبال همکارانشان در محل کار خود حاضر شدند.

يکی از نمايندگان کارگران که نخواست نامش فاش شود، در اين باره به ايلنا گفت: ۵۰۰ کارگر پلی اکريل اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۸ آذر ماه) به منظور استقبال از ۴ کارگری که در دور دوم اعتراضات کارگران بازداشت شده بودند رو به روی مسجد کارخانه تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بابيان اينکه درحال حاضر کارگران مورد نظر مانند ساير همکاران خود به فعاليت روزانه دمشغول هستند، افزود: کارگران در اين تجمع با فرياد شعارهای اعتراضی بار ديگر مطالبات شان را به مديران کارخانه و مسئولان دولتی يادآور شدند.

وی با اشاره به گذشت ۱۲ روز از آزادی اين کارگران، تصريح کرد: طبق گفته نهادهای نظارتی، قرار بر اين بود که ۴ کارگر بازداشتی تا پيش از امروز در کارخانه حضور پيدا نکنند.

اين نماينده کارگری با اشاره به توقف اعتراضات کارگران پس از آزادی ۴ کارگر بازداشتی، بيان کرد: مسئولان دولتی قرار بود تا آخر هفته جاری در خصوص سرنوشت سياست کوچک سازی کارخانه و تغيير قائم مقام مدير عامل به کارگران پاسخ دهند و در غير اينصورت، کارگران نسبت به ادامه اعتراضات شان در هفته آينده تصميم گيری می‌کنند.

وی در تشريح علت اصرار کارگران برای تغيير قائم مقام مدير عامل، گفت: وی بيش از ۱ سال است که با اعمال فشار مانع از تشکيل شورای اسلامی کار شده و علاوه برآن درصدد کوچک سازی کارخانه بوده‌است.

گفتنی است «جواد لطفی»، «عباس حقيقی»، «کيومرث رحيمی» و «احمد صابری» شب ۶ آذر ماه پس از يک هفته بازداشت موقت آزاد شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016