دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: نظام به کمترين مجازات يعنی حصر خانگی اکتفا کرد

عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام با سران فتنه مهربان‌ترين برخورد را داشت و به کمترين مجازات که حصر خانگی است، اکتفا کرد اما آنان به جای اينکه تشکر کنند، طلبکار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه کوير، آيت‌الله سيداحمد خاتمی در اجتماع عاشورائيان در کرمان که به مناسبت حماسه نهم دی برگزار شد، اظهار کرد: مردم ايران در ۹ دی حماسه مانور ولايت را سامان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه "مردم ما در هشت سال دفاع مقدس کشور را در عرصه تهاجم خارجی بيمه کردند"، خطاب به جمع حاضر گفت: اينکه دشمنان می‌گويند همه گزينه‌ها روی ميز است، ولی تاکنون غلطی نتوانستند بکنند و نخواهند توانست، مديون حماسه هشت ساله شما مردم است. شما مردم در دفاع مقدس به دنيا نشان داديد کمترين تهاجم به اين کشور مساوی با توفنده‌ترين برخورد است. نشان داديد اگر دشمنان شما بويژه رژيم غارتگر صهيونيست که جان آمريکاست بخواهد کمترين تعرضی به کشور داشته باشد، تلاويو و حيفا را با خاک يکسان خواهيد کرد.

امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: حضور شکوهمند شما در سال ۸۸ نيز کشور را در عرصه تهاجم داخلی بيمه کرد. شما پيام داديد به دشمنان داخلی که شما را يارای مقابله با اين ملت بپاخاسته نيست. اين اجتماع باشکوه امروز يادآور حماسه ۲۲ بهمن است که مردم به صحنه آمده و بساط فتنه‌گران را جمع کردند و يک پيام صريح دارد و آن اينکه فتنه‌گران بدانند حماسه سازان ۹ دی ۸۸ زنده و در صحنه‌اند و اگر بار ديگر بخواهيد فتنه‌گری کنيد، با همان موج توفنده مقابل خواهيد شد.

سيداحمد خاتمی با بيان اينکه "پيام ملت اين است که فتنه‌گران مستحق مجازات هستند و جنايات آنها را از ياد نخواهند برد"، افزود: فتنه‌گران بدانند ميدان برايشان باز نشده و مردم به شدت از قرار گرفتن برخی از فتنه‌گران در پست‌های کليدی کشور ناراحت هستند. پيامبر اعظم(ص) سه نگرانی بعد از خود داشت که به تعبير علامه مجلسی اين سه اتفاق افتاد، اما شما مردم ولايی نگذاشتيد اين سه نگرانی در زمان حاضر اتفاق افتد.

وی خاطرنشان کرد: يک نگرانی پيامبر اسلام گمراهی بعد از هدايت بود اما شما فهميديد راه حق، راه علی(ع) است و بعد از امام راحل ولی فقيه را شناختيد و همان عشقی را که به امام راحل داشتيد يکجا نثار جانشين صالحش مقام معظم رهبری کرديد. فتنه‌گران در خرداد سال ۷۶ گفتند قلم‌های آقا را شکستيم و در انتخابات ۸۸ گفتند کمر آقا را می‌شکنيم اما شما مردم با حماسه‌تان کمر فتنه‌گران را شکستيد.

اين عضو مجلس خبرگان در ادامه اظهار کرد: دولتی که شکل گرفته، با شعار اعتدال سر کار آمده است. محور اعتدال، فقط مقام معظم رهبری است در دولت اعتدال جايی برای افراطی‌ها نيست. در فتنه ۸۸ کسانی افراطی و آتش‌بيار معرکه بودند که اردوکشی خيابانی به راه انداختند و زير پرچم آنها به سيدالشهدا(ع) حمله شد و تحت بيانيه‌هايشان به امام اهانت شد، مسجد به آتش کشيده و ده‌ها تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند، آنها افراطی هستند و در دولت اعتدال جايی برای افراطی‌ها نيست.

خاتمی اضافه کرد: کسانی هم تفريطی بودند؛ يعنی از اول فتنه تاکنون که مقام معظم رهبری بيش از ۲۰۰ بار کلمه فتنه را گفته‌اند، کسانی حتی يک بار هم نگفتند و محکوم نکردند و در حالی که رهبری ۳۰ بار از سال ۸۸ تاکنون از حماسه ۹ دی تجليل کرد اما کسانی حتی برای يک بار هم تجليل نکردند و بماند که از فتنه‌گران تجليل کردند، تفريطی هستند. نه خط افراط و نه خط تفريطی ها درست است، فقط خط شما مردم درست است که خط اعتدال و ولايت است.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه "نگرانی ديگر پيامبر اسلام(ص) اين است که گاهی باطل، لباس حق می‌پوشد"، يادآور شد: در اول انقلاب فتنه کمونيست‌ها، ليبرال‌ها و منافقين را در کشور داشتيم اما پيچيده نبودند. فتنه پيچيده فتنه‌ای است که زبير نفر شماره دو لشکر پيامبر(ص) مقابل علی (ع) می‌ايستد؛ اين فتنه ساده‌لوح‌ها را فريب می‌دهد. فتنه‌های گمراه‌کننده در جمهوری اسلامی اين بود که کسی که هشت سال تاييدها از امام گرفته و نخست‌وزير بوده و بيايد مقابل ولايت بايستد؛ تاريخ تکرار شد اما آفرين بر بصيرت مردم که خط را گم نکردند.

وی همچنين گفت: فتنه‌ها در پيش است و تنها چراغ راه، ولايت است و شعار ديروز سال ۸۸ اين بود و شعار امروز هم اين است که "اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده". کسانی می خواهند فتنه سال ۸۸ را از خاطره‌ها ببرند. مگر اهانت به امام حسين (ع) که جان ماست از ياد رفتنی است؟

سيداحمد خاتمی در ادامه به سفر هیأت پارلمانی اروپا به تهان اشاره کرد و افزود: هیأت پارلمانی اروپا می‌آيد در سفارت يونان دزدانه و رندانه با برخی فتنه‌گران مذاکره می‌کند. کار هیأت ديپلماسی از اول تا آخر برنامه‌ريزی شده است. چه کسی اجازه اين ملاقات را داده است؟ "کی بود، کی بود، ما نبوديم" در جمهوری اسلامی غلط است. هرکس زمينه اين ملاقات را فراهم کرده بايد به شدت مورد توبيخ قرار گيرد و عزل شود.

وی ادامه داد: برخی در جلسه‌های خصوصی می‌گويند فتنه را کنار بگذاريد و بگذاريد مردم راحت زندگی کنند يا می‌گويند ايران و آمريکا بايد کينه‌ها را کنار بگذارند و روزی هم بنشينيم با رژيم صهيونيستی صحبت کنيم. اينها پررويی است که برخی توهم دارند که فضا آنقدر آزاد شده که با خط ولايت طرف شوند اما اين ملت نخواهند گذاشت، مردم ايران حسينی و عاشورايی است که ذلت نمی‌پذيرد.

خاتمی افزود: کسانی در اين توهم هستند که فتنه‌های گمراه‌کننده را زنده نگه دارند، به صراحت می‌گويم پرونده فتنه‌گران آنقدر سياه است که تا ابد با آب زمزم هم شسته نخواهد شد، اگر فتنه‌گران می‌خواهند از وبال آخرتشان کم شود، بيايند اعتراف به خطا کنند. منافقين و آمريکا و ... از آنها حمايت کردند. ما می گوييم آيا شيطنت آمريکا کم شده که می‌خواهيم رابطه برقرار کنيم؟ آمريکا شيطان بزرگ ديروزی است و شعار مردم "مرگ بر آمريکاست". ملت ايران حسين‌وار با يزيد بيعت نمی‌کند. ما همراه مقام معظم رهبری هستيم. مذاکره‌کنندگان فرزندان ملت هستند و ان‌شاءالله زير بار ذلت نخواهند رفت.

وی با بيان اينکه "من کرمان را استان ولايت می‌دانم"، ابراز عقيده کرد: چشم ما از اين مذاکرات آب نمی‌خورد. دنيای استکبار نظام اسلامی را نمی‌خواهد. آنها خوب می‌دانند ما بمب اتم نداريم. بمب اتم که تمام شد، سراغ حقوق بشر می‌روند. آنها هفته گذشته ايران را ناقض حقوق بشر اعلام کردند. دنيا بايد در مسأله حقوق بشر مُچ آمريکا را بگيرد. آنهايی که تروريست به سوريه می‌فرستند، طرفدار حقوق بشر هستند؟

اين عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان ادامه داد: قصه حقوق بشر که تمام شود، غربی‌ها موشک‌های دوربرد ما را بهانه می‌کنند که سلاحی مطمئن برای مقابله با گاو وحشی صهيونيست است يا می‌گويند بايد دست از حمايت حزب‌الله برداريد. ما به تيم مذاکره‌کننده می‌گوييم اگر در مذاکرات چيزی غير از مسأله هسته‌ای گفتند، بگوييد فضولی موقوف.

سيداحمد خاتمی در ادامه تصريح کرد: صراط مستقيم و چراغی که ما را از افتادن در فتنه‌ها محفوظ می‌دارد، فقط و فقط ولايت است که صراط حق است. پيام اين اجتماع نيز حمايت از ولايت است. اميدواريم فتنه‌گران پيام اين اجتماع را درک کنند. اگر به تحرک شيطانی ادامه دهند، چند برابر اين جمعيت عليه‌شان به صحنه خواهد آمد.

امام جمعه موقت تهران در پايان، سومين نگرانی پيامبر اسلام(ص) را فساد مالی و اخلاقی عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016