دوشنبه 9 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک فرمانده سپاه خواهان تشديد حصر رهبران مخالف شد

صدای آمريکا ـ مسعود جزايری، معاون ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را فتنه گر و تلويحا کودتاگر خواند و گفت حصر آنها بايد تشديد شود.

اين فرمانده سپاهی به خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران گفت: «در هيچ‌ کجای جهان به کودتاگران فرصت مديريت مجدد داده نمی‌شود و اگر اين فرصت داده شود، اشتباه است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود جزايری بدون نام بردن از کسی، گفت «دو ضلع از سران فتنه در حصر نيستند در حالی که بايد می‌ بودند و آنها دارند در خارج از حصر، فتنه را مديريت می‌کنند.»

سران فتنه، اصطلاحی است که جناح موسوم به اصولگرايان و نيروهای امنيتی و نظامی بيشتر در مورد ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی استفاده می کنند.

پيش از اين، علی مطهری، نماينده مجلس شورای اسلامی از طولانی شدن حصر رهبران معترضان در ايران انتقاد کرده بود. علی مطهری قوه قضاييه جمهوری اسلامی را متهم کرد که مستقل نيست و از نيروهای امنيتی دستور می گيرد.

منتقدان سپاه پاسداران می گويند اين نيرو نبايد وارد مسائل سياسی شود.

از سوی ديگر، محمود علوی، وزير اطلاعات دولت حسن روحانی، به خبرگزاری ايسنا گفت اتهامات رهبران معترضان بايد در دادگاه عادلانه رسيدگی شود.

به گزارش روز دوشنبه ايسنا، آقای علوی گفت: «چه سران فتنه و چه هر فرد ديگری که خلاف کرده باشد، بايد در محکمه‌ای عادل به اتهاماتش رسيدگی شود.»

او همچنين راه پيمايی دولتی ۹ دی ۱۳۸۸ را «واکنش فراگير مردم» خواند و گفت اين راه پيمايی نشان داد مردم به «دين و مقدساتشان» پايبند هستند.

در عاشورای ۱۳۸۸ و در جريان اعتراضات گسترده خيابانی به نتيجه انتخابات، شماری از معترضان توسط نيروهای امنيتی کشته شدند. يکی از کشته شدگان نيز علی موسوی، خواهر زاده ميرحسين موسوی بود.

اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی بعد از گذشت ۴ سال گفت شماری از معترضان در تهران در عاشورا بدست نيروهای انتظامی کشته شدند. تاکنون عامل قتل علی موسوی معرفی نشده است.

در انتخابات رياست جمهوری سال جاری، حاميان حسن روحانی از او خواستند رهبران معترضان را آزاد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016