سه شنبه 10 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميرعبداللهيان: دعوت از ايران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ منتفی نيست


تهران - ايرنا - معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه گفت: دعوت از جمهوری اسلامی ايران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ درباره سوريه، منتفی نيست.

«حسين اميرعبداللهيان» در حاشيه مراسم ترحيم مادر محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران، اين مطلب را در گفتگو با خبرنگار سياسی ايرنا بيان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير امور خارجه همچنين حال ديپلمات ربوده شده ايرانی در يمن را خوب توصيف کرد گفت: هيات ايرانی برای پيگيری اين قضيه به يمن سفر کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ديپلمات ربوده شده ايرانی در يمن گفت: مذاکرات با طرف های سياسی و امنيتی يمن ادامه دارد و حال ديپلمات ما خوب است.

وی ابراز اميدواری کرد: به زودی بتوانيم «نوراحمد نيکبخت» را آزاد کنيم.

معاون عربی و آفريقای وزير امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای اخير دولت بحرين درباره دخالت در امور داخلی اين کشور تاکيد کرد: اين مطلب کاملا کذب است و دولت بحرين به دنبال فرافکنی درباره مشکلات داخلی خود است.

اميرعبداللهيان در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره نامه ادعايی روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از «محمد شطح» مشاور ترور شده «سعد حريری» گفت: ما چنين خبری را به صورت تاييد شده نداشته ايم.

معاون وزير امور خارجه تصريح کرد: افرادی که به دنبال تفرقه در لبنان هستند اين مقاله را در اين راستا و به طور کذب منتشر کرده اند.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره حضور ايران در نشست ژنو۲ گفت: نقش ايران در قبال تحولات منطقه نقشی غيرقابل انکار است؛ آنچه برای ما مهم است راهکار سياسی در سوريه است که با نظر مردم به نتيجه برسد.

معاون وزير خارجه تصريح کرد: مهم ترين بخش کار اين است که مردم سوريه فرصتی پيدا کنند تا امنيت به کشورشان بازگردد و بتوانند در روندی دموکراتيک درباره آينده کشورشان تصميم بگيرند.

اميرعبداللهيان تاکيد کرد: چه جمهوری اسلامی ايران در اجلاس ژنو۲ حضور داشته باشد و چه نداشته باشد، از راهکار سياسی حمايت می کنيم و آنچه را که به نفع سوريه و مردمش است، پی می گيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016