سه شنبه 10 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مطهری: رييس قوه قضاييه بايد تحمل انتقاد را داشته باشد

ايسنا ـ نماينده مردم تهران در مجلس اعلام جرم دادستان تهران عليه خود را غيرقانونی دانست.

علی مطهری در نوشتاری که درباره اعلام جرم دادستان عليه خود در اختيار ايسنا قرار داده، آورده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعلام جرم دادستان تهران عليه من غيرقانونی است، طبق اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نماينده مجلس حق دارد درباره همه مسائل کشور اظهار نظر کند، البته روشن است که اين اظهار نظر نبايد شامل توهين يا افترا باشد، در نطق من هم توهين يا افترا وجود نداشت، فقط انتقاد به رييس قوه قضاييه بود که به جای شعار دادن درباره فتنه به حل‌ آن بپردازد، هم‌چنين از ايشان خواسته بودم که درباره احکام سختگيرانه زندانيان سياسی سال ۸۸ پاسخگو باشد و اين که احکام بايد بازبينی شود؛ به عنوان مثال گفته بودم رييس قوه قضاييه پاسخ دهد که جرم آقايان مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی غير از انتقاد به نظام چه بوده است که به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند؟ مگر انتقاد در قوانين کشور جرم است؟

متاسفانه آقای صادق لاريجانی به جای اين که به اين سوالات در محضر مردم پاسخ بدهد اقدام به اعلام جرم عليه بنده کرده است، انتظار داشتيم ايشان به عنوان رييس قوه قضاييه تحمل انتقاد را داشته باشد ولی وی در موارد ديگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد، اگر نماينده مجلس نتواند اين مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطيل کنند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور روز دوشنبه خبر اعلام جرم دادستانی تهران عليه علی مطهری، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را تاييد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016