پنجشنبه 12 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد جنتی: جرم سران فتنه سنگين‌تر از تجاوز به عنف است

دبير شورای نگهبان با بيان اينکه موسوی ريگی در کفش داشت و به آمريکا خط می‌داد، گفت: اوباما نام موسوی را چندين بار در سخنرانی‌هايش مطرح و اعلام کرد که از او حمايت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آيت‌الله احمد جنتی عصر امروز در جمع ناظران شورای نگهبان اين شهر با بيان اينکه گاهی شيطان به صورت انسان در می‌آيد، اظهار کرد: شيطان هميشه دشمن انسان‌های با ايمان است.

وی با اشاره به اينکه آمريکا شيطان بزرگ است، افزود: در زمان ما نيز شيطان وجود دارد و خداوند در رستاخيز درباره شيطان به انسان می‌فرمايد ای مردم اين ابليس دشمن شماست چرا حرف مرا نشنيده‌ايد.

عضو ‌فقهای شورای نگهبان گفت: خدا فرمود ای آدم حواست جمع باشد اما انسان توجه نکرد و فريب شيطان را خورد و با استفاده از ميوه ممنوعه، از بهشت رانده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنتی به حوادث انتخابات ۸۸ اشاره کرد و ادامه داد: کسی که در انقلاب سابقه دارد به حرف امام (ره) توجه نکرد و به آمريکا خط نشان داد.

وی يادآور شد: مدعيان تقلب انتخابات ۸۸ هيچ مدرکی در اين زمينه ارائه ندادند و با وجود اينکه گفته شده بود به شکايت اعتراض‌ها رسيدگی می‌شود؛ اما آنها مدارکی ارائه نکردند.

عضو خبرگان رهبری با بيان اينکه برای بيان اعتراض راه قانونی وجود دارد، يادآور شد: در سال ۸۸ انتخاباتی برگزار شد که بی‌سابقه بود و اگر مدعيان تقلب شکايت می‌کردند رسيدگی می‌شد، اما از راه قانونی وارد نشدند و فقط گفتند تقلب شده است و اينکه چه کسی تخلف و يا تقلب کرده بود را مشخص نکردند.

وی با اشاره به حمايت اوباما از موسوی خاطرنشان کرد: اوباما نام موسوی را چندين بار در سخنرانی‌هايش مطرح و اعلام کرد که از او حمايت می‌کند بنابراين حتماً موسوی ريگی در کفش داشت و بايد از چنين رفتاری خجالت بکشد.

جنتی فتنه ۸۸ را موجب زير سئوال بردن نظام دانست و متذکر شد: در اين فتنه ناحق تمامی گروه‌های معاند نظام از جمله کمونيست و بهايی و ... بودند و شعار جمهوری ايرانی به جای جمهوری اسلامی سر دادند.

وی شورای نگهبان را تشکيلات برای خدمت به نظام اسلامی دانست و تصريح کرد: بايد در شرايطی که از هر طرف به ما حمله می‌کنند، يکدلی در کشور حاکم شود.

دبير شورای نگهبان به زمزمه آزادی زندانيان فتنه اشاره کرد و گفت: جرم سران فتنه هزاران بار از سارقان مسلح و متجاوزان به عنف سنگين‌تر است.

آيت‌الله احمد جنتی عصر امروز در جمع ناظران شورای نگهبان گيلان اظهار کرد: مردم ايران بيش از ۳۰ سال شعار «مرگ بر آمريکا» سر می‌دهند و اين شعار شامل افرادی که وصل به آمريکا هستند، می‌شود.

وی با بيان اينکه افرادی که آمريکا از آنها حمايت می‌کند بايد خجالت بکشند، افزود: فتنه‌گران برای نخستين بار در طول انقلاب اسلامی آرای مردم را زير سئوال بردند و به جای اينکه اجازه دهند مردم جشن بگيرند، گفتند که آرا بايد باطل شود.

جنتی ناظران شورای نگهبان را از بدنه مردم دانست و تصريح کرد: تمام کانديداها در کنار صندوق آرا نمايندگانی داشتند و آنها نيز بر روند برگزاری انتخابات نظارت کردند.

دبير شورای نگهبان با تاکيد براينکه هيچ انسان عاقلی تقلب در انتخابات را قبول نمی‌کند، خاطرنشان کرد: سران فتنه مردم را به خيابان‌ها کشيدند و با افراد ضد نظام مانند بهائيان، کمونيست‌ها، سوسياليست‌ها و ... که اسلام را قبول نداشتند همراه شدند.

وی به روزه‌خواری علنی فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شعار نه غزه، نه لبنان نشانه دوستی با تلاويو است و آمريکا و رژيم صهيونيستی از فتنه‌گران حمايت کردند.

جنتی با قدردانی از صدا و سيما در مستندسازی رفتار فتنه‌گران، بيان کرد: فتنه‌گران در روز عاشورا در خيابان‌ها ‌رقصيدند.

دبير شورای نگهبان با اشاره به زمزمه رفع حصر سران فتنه‌گر، اظهار کرد: جرم سران فتنه‌گر از هزاران بار از سارقان مسلح و متجاوزان به عنف بيشتر است و اين امر شبهه ندارد.

جنتی ناظران شورای نگهبان را مدافعان نظام و اسلام خواند و تصريح کرد: ناظران شورای نگهبان بايد مسائل را بدانند و شبهه‌زدايی کنند.

وی به فشار آمريکا به واسطه تحريم‌ها عليه کشور اشاره کرد و افزود: آمريکا به فرهنگ، اقتصاد، سياست و نظام جمهوری اسلامی ايران هجمه می‌کند و بعضی از افراد اين موضوع واضح و روشن را نمی‌خواهند ببينند.

جنتی با تاکيد براينکه نبايد اجازه دهيم خون شهدا پايمال شود، بيان کرد: مردم اجازه نمی‌دهند اسلام آمريکايی وارد کشور شود.

دبير شورای نگهبان در ادامه به ظاهر شدن شيطان به صورت انسان بين مردم اشاره کرد و يادآور شد: شيطان در جنگ با پيامبر (ص) مشرکان را تحريک و بسيج می‌کرد.

وی با بيان اينکه امام (ره) آمريکا را شيطان بزرگ ناميد، تصريح کرد: سخن امام (ره) هنوز برای بعضی از افراد جا نيفتاده است.

جنتی با اشاره به درخواست شيطان برای مذاکره، گفت: بعضی از افراد بی‌بصيرت هستند و دوست و دشمن را اشتباه گرفتند.

دبير شورای نگهبان شيطان‌شناسی و خداشناسی را بسيار حائز اهميت خواند و اظهار کرد: کمبود شناخت انسان را به قعر جهنم می‌برد.

وی با اشاره به اينکه عده‌ای دشمن را نمی‌شناسند و در پست‌های بالا هستند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نياز به قبله‌نما و قطب‌نما دارند و بايد قطب‌نما را بشناسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016