پنجشنبه 12 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: غربی ها جلوی پخش همه شبکه‌های صدا وسيما را گرفتند

ايلنا ـ غربی‌ها در صورتی مسئله آزادی بيان را مطرح می‌کنند که جلوی پخش همه شبکه‌های ما را گرفتند و حتی در مصاحبه‌های مختلف اين موضوع را مطرح کردند و رئيس صدا و سيما را به عنوان مجرم و فرد تحت تعقيب معرفی کردند.

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز در مراسم کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهيد استان مازندران با اشاره به اينکه راه شهيدان ادامه دارد و نام شهيدان به ياد ماندنی است، افزود: شهدا دلگرمی مردم هستند و پروردگار در قرآن کريم مثال‌های مختلفی برای نحوه زندگی انسان مطرح کرده است.

به گزارش ايلنا وی با اعلام اينکه شهدا و خانواده‌های آن‌ها با خدا معامله کردند، بيان داشت: خانه شهدا مانند باغ رضوان است و دليل محکم بودن خانه شهدا به خاطر معامله‌ای است که شهدا با خداوند داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ضرغامی خطاب به خانواده‌های شهدا اظهار داشت: پدران و برادران شما با دشمن جنگ کردند و در جنگ يا کشته شدند و يا دشمن را کشتند که در هر صورت معامله برای آن‌ها برد ـ برد داشت.

وی با اشاره به اينکه ‌کار‌برد اصطلاح برد ـ برد در مسائل سياسی است، گفت: اين اصطلاح در منازعات سياسی مطرح می‌شود که خيلی جای اشکال ندارد ولی با بازی برد ـ بردی که با انسان با خدا انجام می‌دهد، بسيار متفاوت است.

رئيس رسانه ملی در ادامه افزود: در معامله با خدا انسان در هر صورت متضرر نمی‌شود و اين موضوع در ديگر کاتب آسمانی نيز مطرح شد که اگر برای خداوند تلاش کنيد بازنده بودن معنی ندارد.

وی با تبريک به کسانی که با خدا معامله کردند، گفت: کسانی که با خدا معامله کردند در همه حال پيروز هستند و بايد به خود ببالند.

اين مسئول با اشاره به اينکه در زمانی که با دشمن گفت‌وگو و مذاکره انجام می‌دهيم بايد حداقل‌ها نيز رعايت شود، بيان داشت: اين گفت‌وگو بايد معلوم باشد که طرف ظالم است و در درجات مذاکره بايد اين موضوع رعايت شود.

رئيس سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران با بيان اينکه برخی‌ها در مسير مذاکره با آمريکا شوخی می‌کنند و فکر می‌کنند مذاکره با آمريکا شوخی و معامله است و ارتباط با آمريکا را به قصد لذت مطرح می‌کنند، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که به قصد لذت و برخی از خيالات بايد اين ارتباط برقرار شود.

وی اضافه کرد: همه بايد هوشيار باشند و کسانی که هدايت مذاکره با آمريکا را برعهده گرفتند بايد ظلمی که آمريکا به ملت ايران روا داشته را در حين مذاکره مد نظر قرار دهند.

ضرغامی با اعلام اينکه برای ما در برقراری مذاکره بايد مسئله برد ـ برد است را نشان دهيم، اضافه کرد: مذاکره کنندگان بايد صحبت آيت‌الله جوادی آملی را که گفته بود در ديدار با آمريکايی‌ها پس از مصافحه مواظب انگشتان دستتان باشيد را مدنظر داشته باشند.

رئيس رسانه ملی ادامه داد: اگر در مذاکره با آمريکا يکی ما ببريم و يکی آمريکا ببرد ما حاضر به مذاکره نيستيم به اين خاطر که آمريکا سابقه ظلم دارد و حتی حاضر به عذرخواهی در برابر ظلم‌های خويش نيست.

اين مسئول در ادامه با اشاره به مشکلاتی که آمريکا با مردم ايران دارد، گفت: ترس آمريکا از انرژی هسته‌ای ما نيست، آمريکا از فرهنگ متعلق به شهادت می‌ترسد و دست‌يابی به موشک و توان نظامی ما را بهانه قرار داد.

ضرغامی خطاب به جوانان بيان داشت: دشمن بيش از ۱۷ هزار نفر از نيروهای حزب‌اللهی ما را تررو کرد و اگر قرار باشد ما برای اين جوانان سالگرد برگزار کنيم هر روز بايد سالگرد شهادت شهدای ترور را برگزار کنيم، آيا اين‌‌ همان دفاع از حقوق بشری است که دشمن مطرح می‌کند.

اين مسئول در ادامه با اشاره به سفر هيئت پارلمانی اروپا به کشورمان گفت: هيئت پارلمانی به کشور ما سفر می‌کند و وقتی که با يکی از مقام بلندپايه کشور ملاقات می‌کنند تکبر می‌روزند و از جا بلند نمی‌شوند آيا اين‌‌ همان حقوق بشر است که شما اعلام می‌کنيد و در آن دفاع می‌کنيد.

ضرغامی با اشاره به سفری که به کشور ترکمنستان داشت، گفت: در سفری که ترکمنستان داشتيم در يکی از اين مناطق هيئت ما بدون هماهنگی با مسئولان ‌کشور نماز خوانديم که ‌بسياری از مقامات اين کشور از اين حرکت ما ناراحت شدند و حتی سفير کشور ما نيز گفت که مقامات اين کشور از اين حرکت ما ناراحت شدند.

اين مسئول بيان داشت: چه طور در نماز خواندن ما در يک کشور حرکت سياسی محسوب می‌شود ولی هيچ يک از اعضای اتحاديه اروپا مسئوليت بی‌احترامی به بزرگان ما را بر عهده نمی‌گيرد.

اين مسئول در ادامه با اشاره به ادعای آزادی بيان غربی‌ها بيان داشت: غربی‌ها در صورتی مسئله آزادی بيان را مطرح می‌کنند که جلوی پخش همه شبکه‌های ما را گرفتند و حتی در مصاحبه‌های مختلف اين موضوع را مطرح کردند و رئيس صدا و سيما را به عنوان مجرم و فرد تحت تعقيب معرفی کردند.

وی ‌به اقدامات افرادی مثل سردار حسن باقری‌ها در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: افرادی مثل حسن باقری با انگيزه بالايی که داشتند در طی يک سال به طراحان بزرگ در جنگ شدند و مسئولان در حل مشکلات کشور بايد از اين افراد الگو بگيرند و برای حل مشکلات کشور در اتاق مذاکره در سايت‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح می‌کنند و ‌عليه همديگر موضع می‌گيرند.

رئيس رسانه ملی در ادامه بيان داشت: حقوق بشر آمريکايی حربه زنگ زده‌ای است که در هيچ کجای دنيا خريداری ندارد.

ضرغامی بيان داشت: اين‌ها با اين تفکر مدعی دموکراسی هستند در حالی که شبکه سحر ايران يک فيلم ضد صهيونيستی پخش کرد جلوی پخش اين شبکه تلويزيونی گرفته شد.

وی در پايان گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند و بسياری از خانواده‌ها بدون هيچ چشم داشتی و در گمنامی زندگی می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016