شنبه 14 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج يک کارگر در پی تجمع هفته گذشته در پارس قو، کارگران اعتراض کردند

• مديريت کارخانه يکی از عوامل تجمع روز نهم دی ماه کارگران کارخانه روغن نباتی قو را رئيس تعاونی مصرف کارگران (آقای حسن معماريان) می‌داند و به همين سبب روز گذشته کارت ورود و خروج آقای معماريان برداشته شده است که اين اقدام در عرف واحدهای توليدی، اخراج تلقی می‌شود.

ايلنا ـ صبح امروز حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو برای دومين بار طی شش روز گذشته در اعتراض به «محقق نشدن مطالبات کارگران» و «اخراج رئيس تعاونی مصرف کارگران» در داخل اين کارخانه تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از کارگران حاضر در اين تجمع که نخواست نامش فاش شود، به ايلنا گفت: مديريت کارخانه يکی از عوامل تجمع روز نهم دی ماه کارگران کارخانه روغن نباتی قو را رئيس تعاونی مصرف کارگران (آقای حسن معماريان) می‌داند و به همين سبب روز گذشته کارت ورود و خروج آقای معماريان برداشته شده است که اين اقدام در عرف واحدهای توليدی، اخراج تلقی می‌شود.

به گفته اين فعال کارگری در کارخانه پارس قو، مديريت کارخانه به جای پاسخ‌گويی به اعتراض کارگران با چنين برخوردهايی قصد دارد به کارگران بفهماند بعد از هر تجمع اعتراضی احتمال دارد تعدادی اخراج شوند.

او افزود: آقای معماريان هيچ نقشی بيش از ساير کارگران در شکل‌گيری تجمع اعتراضی روز نهم دی ماه نداشته است.

او در اين زمينه اضافه کرد: پيشينه اختلاف مديريت کارخانه با رئيس تعاونی مصرف کارگران (آقای معماريان) به چند ماه گذشته بر می‌گردد که کارفرما قصد تعطيل کردن فروشگاه تعاونی کارگران را داشت اما با مخالفت آقای معماريان روبرو شد، به همين دليل کارفرما با سوء استفاده از تجمع صنفی روز نهم دی‌ماه، سعی دارد رئيس فروشگاه را عامل تجمع کارگران معرفی کند.

اين کارگر در بخش ديگری از سخنان خود افزود: هيچ يک از مطالبات اصلی کارگران بعد از تجمع کارگران در روز نهم دی ماه محقق نشده و فقط حقوق آذر ماه کارگران که ۱۰ تا ۱۵ روز به تاخير افتاده بود، اکنون پرداخت شده است.

اين کارگر با بيان اينکه در حال حاضر نزديک به ۳۰۰ نفر در کارخانه روغن نباتی قو مشغول به کارند، افزود: کاهش ناگهانی حقوق اضافه کاری و پاداش بهره‌وری، عدم بازبينی و افزايش نيافتن برخی مزايای قانونی مانند حق ناهار و اياب و ذهاب و پرداخت مطالبات ماهيانه کارگران با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخير از تغييراتی است که با استقرار مديريت جديد در اين واحد توليدی روی داده و باعث اعتراض کارگران شده است.

او در خاتمه با بيان اينکه تجمع امروز کارگران پارس قو در ساعت ۱۱ صبح با ميلانجی‌گری نيروی انتظامی به پايان رسيد، تاکيد کرد: تا پايان تجمع امروز کارگران هيچ نشانه‌ای مبنی بر انعطاف کارفرما در مقبال مطالبات صنفی کارگران مشاهده نشده اما با اين وجود کارگران در کنار ساير مطالبات صنفی، به طور جدی خواستار بازگشت به کار رئيس تعاونی مصرف (آقای معماريان) هستند و در غير اين صورت به تجمعات خود ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016